Özağan: Elkartlarımız iptal edilmesin!

Özağan: Elkartlarımız iptal edilmesin!

Konya Görmeyenleri Koruma Derneği Başkanı Veli Özağan, görme engellilerin refakatli olan el kartlarında refakatli kısmının iptal edildiğini iddia etti.

Konya Görmeyenleri Koruma Derneği Başkanı Veli Özağan, görme engellilerin refakatli olan el kartlarında refakatli kısmının iptal edildiğini iddia etti. Özağan, dernek binasında yaptığı basın toplantısında, görme engelli Ayşe Zengin (22) ve görme engelli üç kişinin el kartının iptal edildiğini söyledi. Ayşe Zengin'in babası Ali Zengin ile birlikte 25 Şubatta otobüse binerken el kartının çalışmadığını gördüklerini ifade eden Özağan, ''6 yıldır görme engelli vatandaşlarımız refakatli el kart kullanıyordu. Belediye, el kartları her yıl güncelliyordu. Bu yıl yalnızca görme engellilere el kart vereceklerini öğrendik. El karttan refakatçiler faydalanamayacak. Görme engelliler mağdur ediliyor'' dedi. Özağan Büyükşehir Belediyesi'nin görme engellilere refakatli el kart vermesi için yüzde 100 engelli raporu istediğini belirterek, doktorların da yüzde 85 oranı üzerinde engelli raporu vermediğini kaydetti. Görme engellilerin toplumdan soyutlanmaya çalışıldığını öne süren Özağan, mağduriyetlerinin giderilmesini istedi.