Öğretmen değişikliği velileri kızdırdı
Meram Niyaz Usta İÖO’da birinci sınıfların tüm öğretmenlerinin yarı yıl tayininde yerlerine tayinle yeni öğretmenler gelecek olması velileri kızdırdı.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye genelinde uyguladığı karar uyarınca sıra tayin atama sistemine göre okullarda şu an görevli bulunan öğretmenlerin yerine ara dönemde yeni öğretmenlerin atanacak olması velilerin tepkisine neden oluyor.
Veliler özellikle 1. sınıfa giden öğrencilerin öğretmenlerinin değişmesiyle öğrencilerin psikolojilerinin bozulacağını belirterek yarıyılda öğretmen atamalarına karşı çıkıyorlar.
Meram’da eğitim öğretim faaliyetini sürdüren Niyaz Usta İlköğretim Okulu’nda çocukları bulunan veliler öğretmen atamalarının en azından bu yılın sonunda yapılması yönünde yetkililere çağrıda bulundu. Okulun 1. sınıflarında 6 şube olduğunu ifade eden veliler, 6 öğretmenin de zorunlu tayinle başka okullara gönderilecek olmasının kendilerini kaygılandırdığını dile getirdiler.
Okul yönetiminin kendilerine konuyla ilgisi olmadığını ifade ettiklerini belirten veliler İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne giderek yetkililere durumu anlattıklarını ancak kendilerini ikna edici bir cevap alamadıklarından yakındılar.
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in de yarıyılda atama öğretmeni bulunan okullara atama yapılmaması yönünde tavsiyesi bulunduğunu hatırlatan veliler, “Çocuklarımız öğretmenlerine yeni yeni alışmaya başlamıştı. 1. sınıfa yeni başlayan öğrencilerimizin öğretmenlerinin değişmesi hem çocuğumuzun okula ilgisini azaltacak, hem de psikolojik olarak olumsuz etkileyecek. En azından 1. sınıfı tamamlayana kadar öğretmenlerimiz değiştirilmesin. Atama yapılacaksa yaz tatilinde yapılsın” diye konuştular.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne giderek bu yöndeki isteklerini İl Milli Eğitim Müdür Vekili Seyit Ali Büyük’e anlattıklarını ifade eden veliler, soruna çözüm bulunmadığı takdirde Ankara’ya gideceklerini ve Bakana sıkıntılarını anlatacaklarını kaydettiler.
Memleket