Öğretim üyelerinden özgürlük çağrısı

Öğretim üyelerinden özgürlük çağrısı

"Üniversitede Özgürlük" başlıklı bir metinle üniversitelerde başörtüsünün serbest bırakılmasını isteyen bir metni imzaya açtılar...

Selçuk Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Şaban Çalış ve ODTÜ öğretim üyesi Zaman gazetesi yazarı Prof. Dr. İhsan Dağı'nın çağrısıyla imzaya açılan metin "Üniversitede özgürlükler konusunda kamuoyuna duyuru" başlığını taşıyor.

 

İmzaya açılan metin şöyle:

 

"Öğretim üyeleri olarak bizler kılık-kıyafet konusunda yıllardır uygulanan politikaları ve son günlerde yapılan tartışmaları yakından ve kaygıyla takip ediyoruz. Üniversitelerin düşünce, ifade, din ve inanç özgürlükleri ile eğitim ve öğretim gibi en temel insan hakları karşısında yasakçı değil özgürlükçü bir tavır alması gereken kurumlar olduğunu düşünüyoruz.

 

Üniversitelerimizin çağdaş uygar toplumlara yaraşır biçimde, özgürlüklerle ve bilim üretimiyle anılmasını istiyoruz. İstisnasız her demokratik ülkede olduğu gibi üniversitelerimizde de kılık-kıyafet serbestliğinin; hiçbir din, inanç , düşünce, ırk, grup ve cinsiyet ayrımı yapılmaksızın bütün öğrencilere tanınması gereğine inanıyor; aksi yöndeki tüm düzenleme ve uygulamalara bir an önce son verilmesini talep ediyoruz.

 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur."

 

Elektronik ortamda toplanan imzalar, universitedeozgurluk.blogspot.com adresinde sürekli güncelleniyor. Bildiriye imza koyan öğretim üyelerinin isimleri için aşağıdaki linki tıklayınız.

 

 

Memleket