Öğrenciler, kolokyumla bir araya gelecek
5’inci İstatistik Öğrenci Kolokyumu ilk kez Konya’da yapılacak.
Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi İstatistik Bölümü ve Uygulamalı Matematik Araştırma Merkezi ile birlikte İstatistikçiler Derneği’nin düzenleyeceği 5’inci İstatistik Öğrenci Kolokyumu(akademik toplantı) ilk kez Konya’da yapılacak. 6-7 Mayıs tarihleri arasında Kolokyum’a Türkiye genelindeki bütün üniversitelerden 200’ü aşkın öğrenci katılacak. Öğrencilerin www.istatistik.selcuk.edu.tr’den başvurabileceklerini belirten Uygulama Matematik Araştırma Merkezi Başkanı Doç.Dr. Galip Oturanç, Kolokyumun Konya ve Üniversite için önemli olduğunu söyledi. Başvuruda bulunan öğrencilerin Dernek Kurulu oluşturulup, seçileceğini vurgulayan Oturanç, Kolokyumu düzenlemek için büyük çaba harcadıklarını ifade etti.
Fen-Edebiyat Fakültesi İstatistik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Aşır Genç, Kolokyumun özgüveni yüksek öğrencilerin yetişmesi ve kültürler arası diyalog açısından önemli olduğunu belirterek, “Mayıs ayında ilimizde birçok etkinlik yapacağız. Bunlardan biri de İstatistikçiler Derneği’nin 5’inci Kolokyumu. Bu etkinlikle Türkiye’nin dört bir yanından gelen öğrencileri bir araya getireceğiz. 2 gün sürecek kolokyumda öğrenciler bilimsel çalışmalarını sunacak. Öğrenciler, yaptıkları çalışmaları anlatacak. Gelen konuklarımızı kolokyum sonrasında Mevlana Müzesi’ni gezdirecek, sema gösterisi izlettireceğiz” diye konuştu.
Memleket