
NEÜ’den Edebi Yolculuğa Bir Adım Daha: Nörokalem Atölyesi Devam Ediyor
Necmettin Erbakan Üniversitesi Nörobilim Eğitim ve Düşünce Topluluğu’nun yürüttüğü "Nörokalem: Yaratıcı Yazarlık Atölyesi"nin ikinci oturumu, GSB Meram Gençlik Merkezi’nde edebiyat tutkunlarını buluşturdu.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Nörobilim Eğitim ve Düşünce Topluluğu tarafından yürütülen "Nörokalem: Yaratıcı Yazarlık Atölyesi"nin ikinci programı, Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın ÜNİDES Programı kapsamında, GSB Meram Gençlik Merkezi’nde gerçekleştirildi.
Proje koordinatörlüğünü Topluluk Başkan Yardımcısı Edanur Demir'in üstlendiği atölye, üniversite öğrencilerinin edebi yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyor.
Prof. Dr. Bekir Biçer’den “Seyahatnameler” Üzerine Edebi Bir Yolculuk
Atölyenin bu oturumunda Prof. Dr. Bekir Biçer, “Seyahatnameler” teması çerçevesinde edebi metinler ve anlatım biçimleri üzerine öğrencilerle buluştu. Programda, seyahatnamelerin tarihsel serüveni, edebi tür olarak önemi ve kültür aktarımındaki yeri detaylı şekilde ele alındı.
Prof. Dr. Biçer, seyahat yazılarının sadece gezilen yerleri anlatmakla kalmadığını; bir bireyin içsel yolculuğunu, gözlemlerini ve duygularını yansıttığını vurguladı. Katılımcılar, bu tür metinlerin düşünce, duygu ve deneyimi harmanlayan bir anlatım biçimi olduğunu örneklerle keşfetme imkânı buldu.
"Yazmaya Nereden Başlamalı?" Sorusu Atölyede Cevap Buldu
Atölye kapsamında genç yazar adaylarına “Yazmaya nasıl başlamalıyız?” sorusu yöneltildi. Katılımcılara, yazarlığın gözlemle başladığı, günlük tutarak ya da kısa metinlerle geliştiği aktarıldı. Yazma sürecinin cesaret, sabır ve disiplinle şekillendiği vurgulandı.
Gezmek mi, Okumak mı? Yazarlık İçin İkisi de Şart
“Sadece gezmek mi, yoksa okumak mı daha önemli?” sorusuyla yapılan tartışmada ise, her iki eylemin de yazarlık sürecinde tamamlayıcı bir rol üstlendiği belirtildi. Gezmenin yaşantısal birikim sağladığı, okumanın ise dilsel beceriyi ve kurgu yetisini geliştirdiği ifade edildi.
Genç Kalemlerden Edebi Üretime Yoğun İlgi
Etkinliğe gösterilen yoğun ilgi, üniversite öğrencilerinin yazarlığa olan merakını gözler önüne serdi. Atölye, yazarlığa adım atmak isteyen gençler için ilham verici bir başlangıç sundu.
Topluluk tarafından organize edilen Nörokalem Yaratıcı Yazarlık Atölyesi'nin dört oturumu daha gerçekleştirilecek.