MERMEK'te yeni dönem kayıtları başladı
Meram Belediyesi Meslek Edindirme Kursları’nda yeni dönem kayıtları başladı.
Her yıl yüzlerce kursiyerin eğitim aldığı kurslarda geleneksel el sanatları yaşatılırken, ev hanımları ve genç kızlar da aile bütçelerine önemli katkı sağlıyor.
Konya’da alanında öncü olan Meram Belediyesi Meslek Edindirme Kursları’(MERMEK)nın 12. dönem kurs kayıtları 16 Ekim 2009 tarihine kadar devam edecek. Kayıtlar Ertuğrul Gazi Sosyal Tesisleri ile Hocaahmet Fakıh Parkı içindeki Meram Belediyesi Güzel Sanatlar Merkezi’nde yapılıyor. 4 ayrı tesiste gerçekleştirilecek kurslar, 15 eğitmen tarafından verilecek. MERMEK bünyesinde kilim dokuma, kuaförlük, makine nakışı, el sanatları, mefruşat, takı-tasarım, bağlama-gitar, ney, ebru, hüsn-ü hat, çinicilik, resim ve spor olmak üzere toplam 13 branşta eğitim verilecek. Kurslara kayıtların ücretsiz olarak yapıldığını belirten Meram Belediye Başkanı Serdar Kalaycı, “Meslek edindirme kurslarımızda bir yandan geleneksel el sanatlarımızı yaşatırken diğer yandan da ev hanımları ve genç kızlarımızı birer meslek sahibi yapmayı hedefliyoruz.” dedi. Kurslar Meram Belediyesi’ne ait Ertuğrul Gazi, Dere ve Kozağaç Sosyal Tesisleri ile Hoca Ahmet Fakıh Parkı içindeki Güzel Sanatlar Merkezi’nde verilecek. Ayrıntılı bilgi edinmek için de 320 64 88(Ertuğrul Gazi Sosyal Tesisleri), 323 6339(Meram Belediyesi Güzel Sanatlar ve Belediye’den 235 46 00-(dahili 1927) nolu telefonlara başvurulabilir. Öte yandan MERMEK bünyesinde istihdama yönelik olarak faaliyet gösteren Ertuğrul Gazi Sosyal Tesisleri’ndeki gömlek atölyesi ile Dere Mahallesi’nde deki bayan giyim atölyesinde 130’un üzerinde kişi istihdam ediliyor.