Memur Sen'de Latif Selvi dönemi
Memur Sen İl Temsilcisi Mustafa Selçuk görevini Eğitim Bir Sen Konya Şube Başkanı Latif Selvi'ye bıraktı. Selvi bugün bir basın toplantısı yaptı.
Konya Memur Sen'de Latif Selvi Dönemi başladı. Memur-Sen'e bağlı sendika başkanlarının da hazır bulunduğu basın toplantısında açıklamalarda bulunan Memur-Sen İl Temsilcisi Latif Selvi “Sendikacılık anlayışında farklı bir soluk olan Memur-Sen, hak ve özgürlük mücadelesine yeni bir boyut getirmiş, kendisine özgü yapılanması ile kamu çalışanlarının ümidi olmuştur.
Çalışanların emekleri üzerinden ideolojik ve siyasi hedeflere koşmak isteyenlere geçit vermemiş, sorumluluğunu çalışanlarımızın ve halkımızın yanında olmak olarak belirlemiştir" dedi.
Memur Sen'in çalışmalarında üç temel unsuru öne çıkardığını belirten Selvi "Biz bir meslek örgütüyüz, kamu çalışanlarının özlük haklarının geliştirilmesi, çalışma şartlarının iyileştirilmesi daha medeni ve çağdaş normlara uygun hale getirilmesi için çalışmalar yapmaktayız.Biz,bir dayanışma örgüttüyüz. dostluk ve kardeşlik ön plandadır. Olaylara bireysel değil, kitlesel bakarız. Arkadaşlarımızın kazanımını hepimizin kazanımı olarak görür her türlü zorluk ve sıkıntıyı birlikte çözüme kavuştururuz. Ayrıştıran değil. Kaynaştıran bir anlayışımız vardır. Biz bir sivil toplum örgütüyüz. Toplumsal duyarlılıkları milletimiz adına sivil bir yaklaşımla ortaya koyarız. Ortak akla önem verir, benzer ve başka alanlarda hizmet veren sivil toplum örgütleri ile birlikte oluşturduğumuz zeminlerde çalışmalar yaparız. Geçen yüzyıl krallıklardan demokratik rejimlere geçiş süreci olmuştur. Halkın yönetime katılmasının önemi kavranmış çözüm geniş kitlelerde aranmıştır. Bu katılım yalnız siyaset yoluyla kullandırılması halkı sorumluluğun dışına çekerek siyasetin yükünü artırmıştır. Sorumluluk paylaşımı gerçekleşmeden yapılan bu uygulama önemli katkılar sağlasa da beklentileri gerçekleştirmeye yetmemiştir. Bu yüzyıl katılımcı demokrasiyi ön plana çıkaracaktır. Hangi ülkeler halkın katılımını en üst düzeye çıkarırsa onlar başarılı olacaklardır. Hepimizin bildiği gibi bu katılım sivil toplum örgütleri yoluyla gerçekleşecektir. Sivil katılımcılıkta süreklilik esastır. eleştiri, öneri, ve duyarlılık yansıtması ile ortaya konan, katılımcılık, sorumluluk bilinci içerisinde gerçekleştirilmelidir" diye konuştu.
HİZMETLER KURUMLARDA YAŞATILIR
Memur- Sen olarak çözümün bir parçası olmak adına her türlü sorumlu sivil katılımcılığı ortaya koyduklarını ifade eden Selvi "Memur Sen başarılı çalışmalarından dolayı kamu çalışanından aldığı desteği sürekli artırmış, bugün sayısı 300 binleri bulmuştur. Bu durum bizleri daha da önemli çalışmalara sevk edecektir. Bugüne kadar bu sorumluluğu başarı ile sürdüren arkadaşlarımızın bıraktıkları yerden Memur- Sen Konya yeni İl Temsilcisi olarak aynı başarıyı artırarak sürdürmek istiyoruz. Hizmetler kurumlarla yaşatılır. Memur Sen'i bugünlere taşıyan arkadaşlarımıza teşekkür ediyor, saygılar sunuyoruz" şeklinde konuştu.
Ferit Hepokur - Memleket