Meclis binasına iki katlı otopark
2 bin 280 metrekarelik alan yıkılarak yerine iki katlı otopark yapılacak..
İl Genel Meclisi, mart ayı dördüncü oturumunda; İl Genel Meclis Binası olarak kullanılan taşınmazın etrafının da bulunan 2 bin 280 metrekarelik alanın yıkılarak yerine iki katlı otopark yapılmasına ilişkin komisyon raporunu karara bağladı.
İl Genel Meclisi’nin 6 Şubat 2008 tarih ve 53 sayılı kararı ile İmar ve Bayındırlık Komisyon Başkanlığına hava ettiği mülkiyeti İl Özel İdaresine ait taşınmazların içerisinde bulunduğu arsada 64 nolu parselde, zeminin yeşil alan alt kısmının ise iki katlı otopark tasarlanmasıyla ilgili konu komisyonca incelendi. Komisyon raporu mecliste müzakereye açılarak müteala edildi. Müzakerede meclis üyeleri komisyon raporunun olumlu olduğunu belirtmesinin ardından komisyon kararı mecliste kabul edilerek karara bağlandı. Buna göre Karatay ilçesi 13 mahalle 104 pafta 2677 ada 64 parselde bulunan 2 bin 280,7 metrekare yüzölçümlü taşınmaz üzerinde bulunan 3 blok halindeki dükkânlar yıkılacak. B-C blokların tamamı İl Özel İdaresine ait tamamı boş bir vaziyettedir. A blokta ise 5 dükkân Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne, 2 dükkân Büyükşehir Belediyesine ait. Söz konusu arsada Vakıflar Genel müdürlüğü ve Konya Büyükşehir Belediyesi ile gereken mutabakatlar ve kiracıların tahliyesinin sağlanmasının ardından kamu yararı ve mevcut tarihi ve kültürel değeri olan meclis binasının bulunduğu alan güzel bir görünüme kavuşacak. Büyükşehir belediyesi ile ortak hareket edilecek çalışmalar projenin hazırlanmasının ardından başlayacak.
Memleket