Marka Kültür ve Turizm Kenti için...
Kültür Bakanlığı tarafından Marka Kent seçilen 15 şehir içinde yer alan Konya'da, “Marka Kültür ve Turizm Kenti Konya“ konulu toplantı yapıldı.
Mevlana Kültür Merkezi'nde düzenlenen toplantıya Konya Valisi Osman Aydın, AK Parti Konya Milletvekili Mustafa Kabakçı, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletme Genel Müdür Yardımcısı Ali Albağ, İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Çıpan, daire müdürleri ve sivil toplum kurum temsilcileri katıldı.
Toplantıda konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, marka kent seçilen 15 kent içinde Konya'nın olmasının şaşırtıcı olmadığını belirterek, “Konya zaten marka şehir olmanın ve dışa açılmanın alt yapısını ve standardımızı yükseltme konusunda ciddi adımlar atmış bir kent. Gerek sema ayininin maddi olmayan ve korunması gereken manevi kültür mirası ilan edilmesi, gerek 2007'nin Mevlana Yılı ilan edilmesi, turizm konusunda ortaya koyduğumuz üstün performans Konya'nın marka şehir olma konusunda aldığı büyük mesafeyi göz önüne koyuyor. Bu konuda Büyükşehir Belediyesi, diğer belediyeler ve vatandaşlarımız olarak elimizden gelen her türlü desteği vereceğimize inancım tamdır” dedi.
Konya Valisi Osman Aydın ise, düzenlenen toplantının Konya'nın marka kent olması konusunda yol haritasının belirlenmesi için önemli bir toplantı olduğunu ifade etti. Gerek 9 bin yıllık geçmişi, gerekse Hz. Mevlana'nın şehri olmasıyla Konya'nın zaten marka bir kent olduğunu da kaydeden Vali Aydın, düzenlenen toplantılarla bu markalaşmaya bir şekil verileceğini sözlerine ekledi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletme Genel Müdür Yardımcısı Ali Albağ da, seçilen 15 ilden 12'sinin eylem planlarını bakanlığın bildiğini vurgulayarak, “Geriye kalan 3 ilden birisi olan Konya da bu eylem planını 6 ay içinde bakanlığımıza ulaştıracak ve merkezi ve yerel yönetimler ile sivil toplum kuruluşları olarak birlikte bir yol haritası çıkaracağız. Bu toplantılar bu nedenle çok önemli” şeklinde konuştu.
iha, aa