'Kuşçuluk hobiden çok hastalık'
Sadece Türkiye’de değil dünyanın dört bir yanında güvercin beslemenin bir hobiden çok adeta hastalık olduğu bildirildi.
Konya Şebap Kuşları Sevenler Derneği Başkanı Sedat Koçak, Konya’da yaklaşık 10 bin kişinin güvercin beslediğini, ancak son dönemlerde bir güvercin cinsi olan şebap adlı kuşların büyük ilgi gördüğünü ifade ederek, şunları kaydetti: “Yaklaşık 5-6 yıl önce Suriye `den getirilen şebap cinsi güvercinler, Konya şartlarına alıştırıldı ve besleyenlerinin sayısı arttı . Bugün Konya’da d
ar gelirli de zengin olan şebap besliyor. Dar gelirli ucuz olanına, zengin ise pahalısına sahip.
OTOMOBİL FİYATINA SATILAN DA VAR
Koçak, şebapların diğer güvercinlere göre fiyatlarının yüksek olduğunu belirterek, “Bu kuş, güzelliğine ve sahip olduğu özelliklere göre 250 YTL ile 25 bin YTL arasında alıcı bulur. Otomobil fiyatına satılanları da var. Bir yarışmada birinci gelen bizim derneğin dişi şebabına 9 bin YTL istediler vermedik. Bu güzellikte kuşu bulamazlar” diye konuştu.