Köy ve birliklere 3 milyon YTL ayrıldı
Meclis'in Mayıs ayı oturumunda Köy ve Birlik yardımları adı altında ilçelere tahsis edilen 3.267.790,00 YTL’nin dağılımı belli oldu.
İl Genel Meclisi Mayıs ayı son oturumu Meclis Başkanı Mustafa Sabri AK başkanlığında toplandı. Köy ve birlik yardımları komisyon raporu ile Beyşehir Gölü'nün kurtarılması için verilen önerge kapsamlı olarak mecliste görüşüldü.
İlk olarak Köy ve Birlik yardımları adı altında ilçelere tahsis edilen 3.267.790,00 YTL’nin ilçelere dağılımı Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi İzzet Taşçı tarafından tek tek okundu.
Köy ve Birlik yardımları kapsamında ilçelere ayrılan para ise şöyle:
Ahırlı İlçesine 68.700,00 YTL, Akören İlçesine 58.000,00 YTL, Akşehir İlçesine 133.900,00 YTL, Altınekin İlçesine 90.200,00 YTL, Beyşehir İlçesine 213.700,00 YTL, Bozkır İlçesine 219.100,00 YTL, Cihanbeyli İlçesine 127.800,00 YTL, Çeltik İlçesine 5.390,00 YTL, Çumra İlçesine 26.100,00 YTL, Derbent İlçesine 47.300,00 YTL, Derebucak İlçesine 36.500,00 YTL, Emirgazi İlçesine 52.600,00 YTL, Ereğli İlçesine 251.300,00 YTL, Güneysınır İlçesine 79.500,00 YTL, Hadim İlçesine 122.400,00 YTL, Halkapınar İlçesine 95.600,00 YTL, Hüyük İlçesine 63.400,00 YTL, Ilgın İlçesine 208.400,00 YTL, Kadınhanı İlçesine 213.700,00 YTL, Karapınar İlçesine 90.200,00 YTL, Karatay İlçesine 149.300,00 YTL, Kulu İlçesine 155.400,00 YTL, Meram İlçesine 133.200,00 YTL, Selçuklu İlçesine 122.400,00 YTL, Seydişehir İlçesine 181.500,00 YTL, Taşkent İlçesine 46.200,00 YTL, Tuzlukçu İlçesine 74.100,00 YTL, Yalıhüyük İlçesine 25.800,00 YTL ile Yunak İlçesine 176.100,00 YTL oldu.
Köy ve birlik yardımlarının ardından Beyşehir Gölü ve Konya ovasının kurtarılması ile ilgili Önerge müzakereye açıldı.
Müzakere öncesi Devlet Su işleri 4. Bölge Müdür Yardımcısı Mevlüt Pınarkara, meclis üyelerine bilgi verdi.
Pınarkara, Beyşehir Gölünün Osmanlı döneminde Sadrazam Ferit Paşa zamanında yapıldığını belirterek, “Beyşehir Gölü ken kendi bölgesi hem de Seydişehir ve Çumra ovalarını sulaması açısından son derece önemli bir doğal kaynak. Beyşehir Gölü 1914 yılından günümüze kadar ciddi anlamda su taşkınlıkları ve kuraklıklar yaşanmış. Yapılan 100 yıllık bir araştırma sonucunda Beyşehir Gölünün su seviyesinin değişken olduğu gözümüze çarpıyor. Bu sebeple su seviyesinin belirli bir kotta durması mümkün değil. Bu yıl yağışlar geçen yıllara oranla yüksek. Geçen yıl metrekareye 233 milimetre su düşerken bu yıl 250 mili metre su düştü. Ne kadarda su olsa hatta Türkiye’nin bütün suyunu Konya ovasına bıraksak ovayı yine sulamamayız çünkü Türkiye’nin en büyük arazisine sahibiz. Bu sebeple ovaya yeterli suyun verilmesi ve Apa barajının desteklenmesi şart. Aksi halde Beyşehir gölünden ovaya suyun kısılması Konya’da susuzluk sorununu artırır. Hatta kaçak su kuyularının da etkisiyle gerekli önlem alınmaz ise üç yıla kadar Konya su tehlikesiyle karşı karşıya kalabiliriz. Netice olarak devlet su işleri olarak gerek ovaya gereksere apa barajına gerekli suyu Beyşehir Gölünden temin etmek zorundayız” dedi.
DSİ Bölge Müdür Yardımcısı Mevlüt Pınarkara’ya Çumra ve İsmil belediye başkanları ile meclis üyeleri yaşanan sıkıntılar ve çözüm önerleri konusunda müzakerelerde bulundu. Ardından Beyşehir Gölünün su kotasının belirlenmesini Devlet Su İşlerine bırakılmasına karar verildi. makamdan gelen evraklarında okunmasının ardından Mayıs ayı son oturumu sona erdi.
Memleket