Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

Konya Türkiye’nin Çin’i mi?

Duyduğumda tüylerim diken diken oldu! Çin’e yüklenen anlam merdiven altı üretim, ahlaksız rekabet, fiyatla ucuz rekabet, fiyatla rakibi öldürmek, sakat bırakmak bile yok, yaralamak bile yok, direkt öldür ise ve bu Konya için konuşuluyorsa acil önlem almamız lazım. Hepimizin alması lazım! Çin’de bisiklet fazla Konya’da da fazla deniyorsa o başka.

 

Çin’in yüzünden iş dünyasının pek çok dilimi can çekişirken, Konya’mızda Çin’in yaptığına “öykünen” firmaların varlığı ve onlara verilen prim aklımızı başımıza almamız için yeterli uyarı değil mi?

 

Varsa bu kötü virüs iş adamları, odalarda, birliklerde, derneklerde toplanmalı ve aşama aşama tedavi yöntemlerini konuşmalı, konuşturmalı. Aksi halde virüs tüm vücuda yayılacak olursa organları kesip kesip atsanız da fayda etmez.

 

Konya bir ürün mü? Bu ürünün ürün sorumlusu kim? Bu ürünün imaj sorumlusu kim? Bu ürünün iletişim sorumlusu kim?

 

Bu hafta gündemimizde daha çok sporla ilgili değerlendirmeler var. Açıkhavada Selçuklu Belediyesi’nin “hafta sonu yapacak çok şey var” iletişimi ve yine NTVSPOR’un karasal yayına başlamasını anlatan TV reklamı olunca spor dolu bir yazı olacak. Geniş Aile üzerine oturtulan Geniş Doblo yine inceleyeceğimiz bir reklam. Geçen haftadan Mevlana Caddesi üzerindeki açıkhava tabelalarının vitrinimizde ne işi var diye sormuştuk ya. Bu hafta aldığımız cevabı sizlerle paylaşmış olacağız. Buyurun…

 

 

 

Selçukluda Çoook Şey Var

Spor insanların zehrini alan en önemli etkinlik! Öyle değil mi? Kamu ve özel kuruluşlar kimlikleri içerisinde sporu yaşatırlarsa fark etmeden kendilerini tazelediklerini göreceklerdir. Belki maliyet diyerek kaçmışlardır, kaçacaklardır. Ama bu kesinlikle bir maliyet değildir, maliyet olarak görülmemelidir. Bu bir ciddi yatırımdır. Tabii ki yatırım olduğunu fark ederek yapılırsa…

Türkiye’de belediyelerimiz spora yatırım gözüyle baktıklarında sporumuz ölmekten kurtuluyor. Yeterli mi? Asla değil ama…

Belediyelerimiz de olmazsa spor çok ciddi can çekişir. Türkiye’deki takım isimlerine bakın, dediklerimi daha iyi anlayacaksınız!

Konya’mızda da Selçuklu Belediyesi spora çok farklı katkı sağlıyor. Açıkhava mecrasında da bunu söylüyor. Gördüğünüz gibi hafta sonu yapacak “ÇOOOK ŞEY VAR” diyerek kendini vatandaşlarına, hedef kitlesine anlatmak istiyor. Konya’mızda çok alışık olmadığımız bir slogan türünü kullanarak bunu yapıyor. ÇOOOK ŞEY VAR, tam da hedef kitlenin konuşma tarzıyla konuşarak. Bunu keşfetmiş ve bunu reklam başlığına çekmiş. Tebrik ederim. Bu iletişim çok hoşuma gitti. Bu şekilde ürünü ve hedef kitleyi analiz ederek, reklam sloganlarını, metinlerini şekillendirmek insanı mutlu ediyor. Dikkatini çekiyor. Oh be!

 

 

Ntvspor spor olsun diye karasalda…

Dikkat çekmek vurmak kırmakla yapılacak kadar kaba bir iş değil. Bağırmak, vurmak, kırmak dikkat çekmenin en kaba hali, istenilmeyen hali! Bunda herkes hem fikir! Dikkat çekmek artık günümüzde daha estetik yapılmalı. Televizyonları kırmak camları parçalamak ekrandaki değişimi ifade etmez. Bir spor kanalının eve giriyor olması, ortalığın kırılacak olmasını sağlamaz. Sağlamamalı! Mücadele, gerilim, heyecan spor ürününün içinde var ama istenilmeyen şiddet yok, olmamasını arzuluyoruz, hepimiz…

Ama reklamda bu doğrudan ya da dolaylı söylenince dikkatleri çektiniz ama ürününüzün algı haritasındaki yeri değişmiş olacak. Evde televizyon ekranı kırılınca NtvSpor akla gelecek. Bu mu isteniyor?

Yani dikkat çekmek için yapılanlar daha sonra sizin başınıza bela olabilir? Spor olsun diye yapılmış reklam. Hiç hoşuma gitmedi. Sanki sigorta reklamımı dedim, sanki yeni çıkmış lcd televizyon reklamımı dedim. Bunlar olmadığını görünce reklamı görünce kaçtım, kaçıyorum. Tek kurtarır tarafı ürün iyi.

 

 

Yeni Doblo Geniş Doblo

Bir ürünün lansmanı için örnek olacak bir iş. Geniş aile için Doblo. Bir ürünün reklamda nereye odaklanacağı konusunda örnek bir iş. Hem aile geniş hem Doblo geniş. Bu kadar! Bunu keşfetmiş olmalarından dolayı reklam vereni, reklam ajansını kutlamak gerekir. Aferin.

Bir odaklama örneği. Oturun bu reklamı inceleyin ve kendi ürününüzü bu kadar basit ve açık noktaya odaklayın. Sadece bunu inceleyin. Yeter!

Geniş aile denince akla geleceksin. Geniş aile rating aldıkça akla geleceksin. Bu ünlüleri nerde görürsen akla geleceksin. Bu ünlülerin repliklerini duyunca akla geleceksin. Daha ne olsun. Bundan iyisi …

 

Mevlana Caddesi

Geçen haftadan kentin vitrini Mevlana Caddesi’ndeki billboardların park görüntüsünü gizlemek için öylece köhne duruşunun sebebini sormuştuk ya. Fotoğraflayarak…

Belediyenin ve açıkhava mecra sorumlularının hiçbir sorumluluğunun olmadığını öğrendik. Bu bilgiyi de sizlerle paylaşmış olalım. Büyükşehir Belediyesinin, Wall’ın ve Ro-Ro Tanıtım’ın bu konudaki hassasiyetlerini de sizlere aktarmış olalım. Bu arazinin sahibi! mal sahibinin! mülk sahibinin! ilgisiz davranışı sonucu oluşmuş bir kirli görüntü olduğu bilgisi aktarıldı bize. Ama bu mal sahibinin mal sahibi! olması bu sorumsuzluğu yapmasını ve kentin vitrinine tecavüz etme hakkını vermeyeceğini, vermemesi gerektiğini söylememiz lazım.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
5 Yorum