Kombinada yıkım çalışmaları başladı
Almanlar tarafından 1950 yılında yaptırılan Meram Et Kombinası'nın yıkılması için çalışmalar başladı.
Meram Belediye Başkanı Refik Tuzcuoğlu, Meram Et Kombinasında yaptığı açıklamada, Meram Belediyesinin en büyük kentsel dönüşüm projesi olan Altın Hamle'yi 2 yıl önce başlattıklarını belirtti.
Et Balık Kurumu Konya Kombinası'nın olduğu bölgede başlatılan kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde tapuların belediyeye intikal etmeye başladığını dile getiren Tuzcuoğlu, ''İki yıldır devam eden hukuk süreci bizim lehimize sonuçlandı. Bu alanda ticaret sahaları, yaşam alanları olacak. Bölgeyi yeniden ihya edeceğiz'' dedi.
Tuzcuoğlu, yıkım işlemlerinin Makine Kimya Endüstrisi Kurumu tarafından yürütüldüğünü ifade ederek, ''Yaklaşık 80 günde yıkım işlemleri tamamlanacak. 150 bin metrekarelik alan Meram Belediyesine teslim edilecek. Burası modern bir şehir olacak. Yeni et kombinasını da Çomaklı'da yapmayı düşünüyoruz'' diye konuştu.
Memleket