Kızılay: Muhatap bulmakta zorlanıyoruz
Eczacıların en büyük sıkıntısının yeni ilaç sisteminde geri ödemelerdeki yaşanan büyük kesintiler olduğu bildirildi.
Konya Eczacı Odası Başkanı Harun Kızılay, konuyla ilgili gazetemize yaptığı açıklamada, “Geri ödeme koşullarının tamamı bizim sırtımıza yüklenmiş durumda. Sosyal Güvenlik Kurumu her ay bu kuralları değiştiriyor. Kural değişikliklerinin takibi de eczacılara bırakılmış durumda. Ayrıca doktorların sorumluluğunda olan reçete yazımındaki kural değişiklikleri de, eczacılara yansıtılıyor. Bir doktorun yazdığı ilacı veren eczacı, geri ödeme döneminde o doktorun o ilacı yazamayacağı bilgisiyle karşılaşıyor. Verdiği ilacın parasını alamıyor. Katılım payları konusunda yaşanan bu tür sıkıntılar eczacıları mağdur ediyor, büyük zarara uğramalarına sebep veriyor. Deyim yerindeyse, eczacılar, kendilerinden kaynaklanmayan ve doğrudan onları ilgilendirmeyen birtakım bürokratik işlemler altında eziliyor. Bu konudaki sıkıntılarımızı ileteceğimiz muhatap bulmakta zorlanıyoruz” dedi.
Bürokratik işlemlerdeki aksaklıklara örnek olarak Harun Kızılay, Mayıs ayına gelinmesine rağmen hâlâ eczanelerle SGK’nın sözleşme yenilememesini gösterdi. Konya’da halen 363 eczane olduğunu belirten Kızılay, bu eczanelerden 120’sinin son üç yılda açıldığını kaydetti.
Murat Güzel-Memleket