"Katma değerli servisler"de onay zorunluluğu yarın başlayacak

"Katma değerli servisler"de onay zorunluluğu yarın başlayacak

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunca, tüketicilerin internette gezinirken istek dışı abone olduğu "katma değerli servisler"le ilgili mağduriyetleri önlemek amacıyla getirilen onay zorunluluğu yarın itibarıyla başlayacak

ANKARA (AA) - ARİFE YILDIZ ÜNAL - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunca (BTK), tüketicilerin internette gezinirken talep ve onayı olmaksızın istek dışı aboneliğinin gerçekleştirildiği "katma değerli servisler"le ilgili mağduriyetleri önlemek amacıyla getirilen onay zorunluluğu yarın itibarıyla uygulamaya konulacak.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, BTK, tüketicilerden çok sayıda şikayetin geldiği katma değerli servislere abonelikler konusunda uygulanacak usul ve esasları belirledi.

Abonesi olunan işletmecinin faturasına yansıyan tüm katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerini kapsayacak şekilde hazırlanan düzenlemeyle tüketici onayı olmaksızın bu ürünlerin satın alınmasının önüne geçildi.

Düzenlemeye göre, web, wap, SMS ya da sesli yanıt sistemleri gibi kanallarla yapılan işlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamına ilişkin aboneden onay alınacak.

Üçüncü taraflarca sunulan hizmetlerde yaşanan sorunlara ilişkin tüketicilerin şikayetini ileteceği bir muhatap bulamamasının önüne geçmek amacıyla hizmet ücretinin tahsilatına aracılık eden işletmeciye sorumluluk yükleniyor.

Tüketicilerin cep telefonlarına gelen reklam sayfasını veya mesajını hizmeti satın almadan kapatamadığı yönündeki şikayetlerine ilişkin de düzenleme yapıldı. Tüketicilerin, hizmeti satın almak istemediğini kolayca iletebilmesine yönelik işletmeciye yükümlülük getirildi.

Abonenin hattının katma değerli hizmetlere açılıp kapatılmasına yönelik talebi, işletmeciler tarafından kayıt altına alınacak.

Katma değerli hizmetlerle ilgili sorunları büyük ölçüde çözeceği belirtilen düzenleme, yarın itibarıyla yürürlüğe girecek.

- Aldatıcı ve yanıltıcı ifadelere yer yok

Abonelik veya tekil içerik satın alınması sürecinde ve hizmetin sunumunda tüketiciyi aldatıcı veya yanıltıcı ifadelere yer verilemeyecek. Hizmet koşullarına ve hizmet karşılığında alınacak ücrete ilişkin bilgiler, abonenin doğru bilgilenmesini sağlayacak ve dikkatini çekecek şekilde sunulacak.

Katma değerli hizmetlere ilişkin aboneliğin başlatılmasından sonra kullanıma bağlı ayrı ücret alınmasının söz konusu olduğu durumlarda aboneye bilgi, hizmetin satın alınmasından önce verilecek.

Abonenin ilgili reklam, tanıtım, hizmet sunum sayfasını, ekranını ve mesajını ek bir işlem yapmadan ve hizmet satın almadan kapatmasına ve tüketicinin hizmeti satın almak istememesi yönündeki iradesini kolayca gerçekleştirebilmesine imkan sağlanacak.

Aboneler hatlarını katma değerli hizmetlere açmak veya kapatmak istediklerinde taleplerini çağrı merkezi üzerinden veya yazılı başvuruyla işletmeciye iletebilecekler. Bu hizmetlere ilişkin mevcut aboneliklerini sona erdirmek isterlerse bu talep mobil işletmeciler tarafından asgari kısa mesajla (SMS) tüm işletmeciler tarafından ücretsiz ve basit bir yöntemle gerçekleştirilecek.

- Abonelik iptali ücretsiz olacak

Katma değerli hizmet aboneliklerine ilişkin iptal talepleri, en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirilecek. Bu hizmetlere ilişkin abonelik işlemlerinde ve tekil içerik satın alınması sürecinde abonelere yapılacak bilgilendirme ve onaya ilişkin işlemler ücretsiz sağlanacak.

Tüketici şikayeti veya BTK talebi üzerine, söz konusu hizmete ilişkin bilgilendirme ve onay süreçlerine uygun olarak işlem yapıldığına dair işletmeci tarafından ispatlayıcı bilgi veya belge sunulamaması halinde tüketiciye herhangi bir ücret yansıtılamayacak, varsa yansıtılan ücret iade edilecek.

Aboneliğin başlatılması ve sonlandırılması, tekil içerik satın alınması, bilgilendirme ve onaylar gibi işlemlerde ispat yükümlülüğü işletmeci sorumluluğunda olacak.

Tüketici şikayetleriyle ilgili tüm süreç kayıt altına alınacak. Şikayetlerin işletmecilerin kendi çağrı merkezi üzerinden cevaplanması sağlanacak ve işletmecilerce sahtecilik yöntemlerine karşı gerekli teknolojik önlemler devreye sokulacak.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :