Karatay bisikletleri topluyor
Gelişigüzel park edilmiş bisikletler toplanarak bisiklet parkına kaldırıldı.
Karatay Belediyesi zabıta müdürlüğüne bağlı ekipler ilçenin görünümüne zarar veren görüntüleri ortadan kaldırmak için çalışmalarını aralıksız sürdürürken, bazı noktalarda gelişigüzel park edilmiş bisikletleri toplayarak Karatay Belediyesi bisiklet parkına kaldırdı.
Karatay Belediyesi Zabıta müdürü Mehmet Çalık, yaptığı yazılı açıklamada, yayalara ait yolları kullanarak kuralları ihlal etmelerinin yanında, yol kenarlarına ve kaldırımların ortasına gelişigüzel bırakılan bisikletlerin sık sık şikayet konusu olduğunu belirtti.
Bazı noktalarda bisiklet park demirlerinin bulunduğunu, fakat ana caddelerde bisikletlerin park edilmesinden dolayı hoş olmayan görüntülerin ortaya çıktığını anlatan Çalık, şunları kaydetti:
''Bu olumsuz görüntülerin kalkması yönünde gerekli çalışmalar yapılıyor. Karatay Belediyesine ait Piri Mehmet Paşa Çarşısı'nın alt kısmı ücretsiz bisiklet parkıdır. Bundan sonra bisiklet parkı haricinde ana caddelere bırakılan bisikletler kaldırılacak. Vatandaşların bu konuda duyarlı olmalarını ve mevcut bisiklet parklarını kullanmalarını istiyoruz. Aksi halde 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu çerçevesinde yasal işlem uygulanacak.''
Bisiklet sürücülerinin motorlu taşıt kullanmadıkları için, kendilerini bazı kurallardan muaf saydıklarını belirterek, yaya yollarında bisiklete binilmesinin, gelişigüzel park edilmesinin yasak olduğunu bildirdi.
AA