Kamu Hastaneleri'nin Sonuç Bildirgesi

Kamu Hastaneleri'nin Sonuç Bildirgesi

''Konya Çevre İlleri Kamu Hastaneleri Müdür ve Müdür Yardımcıları 1. İstişare Toplantısı''nın sonuç bildirgesi açıklandı. İşte sonuçlar...

Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesi Eyyüp Kalaycı Konferans Salonu'nda 5 ilden 80'e yakın hastane müdür ve müdür yardımcısının katılımıyla 23 Ağustosta düzenlenen toplantıdan sonra hazırlanan ve bugün açıklanan sonuç bildirgesinde şunlar kaydedildi:

 

''Hastanelerdeki çalışma sisteminin sağlıklı işleyebilmesi ve düzenin sürekliliği için acilen hemşire, sağlık teknisyeni ve hasta bakıcı kadrolarına ihtiyaç vardır. Kaynakların yeterince verimli, etkili, ekonomik, erişilebilir ve kaliteli olarak kullanılabilmesi için hastaneler, içinde bulunduğu mali sıkıntılardan kurtarılmalı, Sağlık Bakanlığı ivedilikle gerekli önlemleri almalıdır. Sağlıkta Dönüşüm Programı çerçevesinde sağlık yönetimi ile işletme yönetimi birbirinden ayrılmalıdır. Hastane müdür ve müdür yardımcısı kadroları, genel idare hizmetleri sınıfından sağlık hizmetleri sınıfına aktarılmalıdır. Kamu hastanelerinin müdür ve müdür yardımcıları arasında başlayan dayanışmanın ve devamlı iletişimin sürdürülebilmesi için gerekli çaba gösterilmelidir.''

 

Bildirgede ayrıca, Kamu Hastaneleri Müdür ve Müdür Yardımcıları 2. İstişare Toplantısı'nın, kasım ayında Isparta Eğirdir Kemik Eklem Hastalıkları Tedavisi ve Rehabilitasyon Hastanesinde yapılmasına karar verildiği belirtildi.

aa