Kalaycı’dan ‘çevre duyarlılığı’ çağrısı

Kalaycı’dan ‘çevre duyarlılığı’ çağrısı

Gönüllü Çevreci Mehmet Emin Kalaycı düzenlediği basın toplantısıyla herkesin yeterince çevreyle ilgilenmediğini söyledi.

Gönüllü Çevreci Mehmet Emin Kalaycı düzenlediği basın toplantısıyla herkesin yeterince çevreyle ilgilenmediğini söyledi. Kalaycı "Acizane bir vatandaşınız olarak ben, 1995 yılından beri Konyamız’da, mimari yapılanma ve “Çevre”miz konusunda kendimce çalışmalar yaptım. Önce bizzat belediye yetkililerine veya yardımcılarına çalışmalarımı ilettim. Tebrik edenler olduğu gibi, tabiri caizse yan çizenler de oldu. Beni atlattılar. Daha önceki yıllarda sayın valilerimizden bazılarını da ziyaret etme taleplerim olmasına rağmen görüşmemiz mümkün olmadı. Yalnız şehir kütüphanelerinde gerçekleşen fotoğraf sergilerimde vali yardımcısı büyüklerimin açılışa gelmeleri ve açılış konuşmalarını yapmaları, arzu ettiğim ziyaretlerin kabulü manasına geldiğinden; benim için bir destek ve şeref oldu. Zatı âlilerine minnettarım, şükranlarımı arz ederim” dedi. Kalaycı, âcizane olarak halisane ve bilinçli bazı çalışmalarının sahiplenildiğini ve bundan büyük bir memnuniyet duyduğunu söyledi. Üniversite camiasından büyük ilgi gördüğünü anlatan Kalaycı, “Bana imkânlar sundular. Prof. Dr. Halil Cin konferans salonunda 18 Mart 1998 tarihinde değerli öğretim üyesi hocalarım, öğrencilerin ve davetlilerin huzurunda mimari yapılanma ve çevre üzerine konferans verdim. Konum üzerine Almanya ve Konyamızdan çektiğim mukayeseli fotoğraf sergim de gerçekleşmiş oldu. 1998 yılında Selçuk Üniversitesi Kampus alanı ve fakültelerinde konumla ilgili görmüş olduğum mimari ve çevresel aksaklıkları fotoğraflar çekerek ve notlar alarak yetkililere sundum. Ve İletişim Fakültesinden tarafıma tahsis edilen kameramanlarla bir kısım çekimler yaptım ve çalışmalar İletişim Fakültesi bünyesinde kaldı. Ve ayrıca Meram’daki fakültelerde de defalarca yetkililerle görüşme fırsatım oldu. Rektörlükten almış olduğum izinle birçok salonlarda çekim ve notlar alarak konumla ilgili aksaklıkları arşivime aldım” diye kaydetti. Ferit Hepokur-memleket