Kalaycı'dan Çelik'e sorular
Kalaycı, SGK hizmet binasında çıkan yangını, gündeme taşıdı.
MHP Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik'in yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına sunduğu soru önergesinde, Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu'nun, 5 Aralık 2006 tarihindeki ''Bağ-Kur 2005 Yılı Denetim Raporuna'' değindi.
Kalaycı, raporda, ''Bağ-Kur Genel Müdürlüğü hizmet binasının, 2001 yılında 4.8 milyon YTL'ye ihale edildiğinin, ancak 31 Aralık 2005 tarihinde keşif tutarının 9.5 milyon YTL'ye yükseltildiğinin, binaya 2005 yılı fiyatlarıyla KDV hariç 32.4 milyon YTL harcama yapıldığının'' belirtildiği ve konunun Sosyal Güvenlik Kurumu Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca soruşturması önerisinde bulunulduğu görüşüne yer verildiğini kaydetti.
SGK hizmet binasının, kesin kabulünün yapılıp yapılmadığını ve yapı kullanım belgesinin olup olmadığını öğrenmek isteyen Kalaycı, önergesinde şu sorulara yer verdi:
''Raporda belirtilen iddialar hakkında soruşturma başlatılmış mıdır? Başlatılmışsa hangi aşamadadır? Bu konuda adli ve idari yönden yapılan bir işlem var mıdır?
Binada Kurum arşivlerinin bulunduğu odada 9 Ocak 2008 günü çıkan yangında, soruşturma dosyalarının bir kısmının kül olduğu, müteahhide, kanunlara aykırı olarak 1 milyon YTL avans verildiği iddialarına ilişkin dosyaların yandığına dair haberler medyada yer almıştır. Yangında bir kasıt unsuru tespit edilmiş midir? Soruşturma dosyalarının yandığı doğru mudur? Bu konuda başlatılan inceleme veya soruşturma var mıdır? Sonuçları nelerdir?'' AA