"İmzalar gericiliğin kalelerinden"
Ulusalcı ‘soL’ gazetesi, özgürlük bildirisine imza atan öğretim üyelerini faşist-dinci diye niteledi ve SÜ’yü en gerici üniversite yaptı.
Ulusalcı radikal solun en önemli yayın organı 'soL' gazetesi bugünkü haberinde 'faşist ve dinci' nitelemesi yaptığı öğretim üyelerini haberleştirdi ve 'kadrolaşma'ya dikkat çekti. İşte o haber...
MHP ve BBP’lilerin, Zaman, Yeni Şafak, Yeni Çağ gibi gazetelerin yazarlarının, Fethullahçıların, MHP MKYK üyelerinin, en gerici, ırkçı-faşist, dinci üniversitelerin mensuplarının bulunduğu listede aksesuar olarak liberal-demokrat isimler de bulunuyor.
Özgürlüğün teminatı gericiler
1406 imzacıdan, Ahmet Yesevi Üniversitesi ve Polis Enstitüsü `nden olup okullarını yazmayanlar, bu kurumlardan olmayıp da okullarını yazmayanlar ve emekliler cıkarıldığı zaman kalan 1261 imzada Konya `nın Selçuk Üniversitesi 119 imza ve 9,44 pay ile birinci durumda. İlk 10’da Konya Selçuk Üniversitesi , Erzurum Atatürk Üniversitesi, Adapazarı Sakarya Üniversitesi, Ankara Gazi Üniversitesi , Elazığ Fırat Üniversitesi, Kayseri Erciyes Üniversitesi , İstanbul Marmara Üniversitesi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi ve Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi yer alıyor. İlk 10’daki üniversitelerin toplam içindeki payı yüzde 47,98.
Sakarya, Fırat, On Dokuz Mayıs gibi üniversitelerde imzacı hocalar biraraya gelip basın açıklaması da yaptılar.
İlk 10’a giren üniversiteler uzun yıllardır dinci gerici ya da faşist kadrolaşmanın yaşandığı, ilericilere nefes aldırılmayan yerler. Oruç tutmadığı için ilericilerin dövüldüğü, öldürüldüğü, türban takmayanlara her tür baskının yapıldığı, yüzlerce örneğin gazete arşivlerinde bulunduğu okullar.
Türbana "özgürlük"te kadının adı yok
İmza sayısı 1420 iken listede sadece 64 kadın bulunuyordu. Toplamın yüzde 4,51"i. Bunların bir bölümü Nuray Mert , Semra Somersan gibi ittifakın liberal-demokrat kontenjanından gelen isimler.
soL