Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

GERİLLA REKLAM ANLAYIŞI ACAYİP KARLI!

GERİLLA REKLAM ANLAYIŞI ACAYİP KARLI!

Günümüzde toplu saldırı geçerli değildir. Eskiden askeri olarak da pazarlama olarak da toplu arz ve satış varmış. Şimdi ise daha az maliyetle daha etkili arz ve satış söz konusu. Bunu kitleye nasıl anlatacaksınız, “gerilla” olacaksınız. Herkes gerilla olmalı, sağlık sektöründen inşaat sektörüne, gıdadan otomotive kadar herkes için geçerli bu. Dünyadaki örneklerin çoğu gerilladır.

Biz toplu savunma toplu saldırıdayız daha. Mesela parayı iyice kazanayım daha sonra reklam da yaparım kariyer de anlayışı toplu savunma toplu saldırı anlayışı değil de nedir. Elin gavuru ne yapıyor? Az da olsa iletişime yatırım yapıyor kartopu misali katlıyor da katlıyor.

Gerilla reklamcılığı fayda maliyeti özellikle dikkate alan bir reklamcılık olarak üzerinde düşünülmesi ve ilgilenilmesi gereken bir reklamcılık diyoruz ve kendi bölgemizdeki reklamlara gerilla bakışları atıyoruz. Bakalım bizim reklamlarımız ne demişler.

Aslında iletişim ve reklam süzgecinden geçirilecek çok konu var ama biz önce açıkhavada görünür olmaya çalışan reklam işlerine bir el atalım. Televizyon reklamları, radyo reklamları, broşürler, kataloglar, tanıtım filmleri, internet reklamları sonraki haftalara kalsın.

Eleştiriye tahammülü olmayanlar kulaklarını kapasınlar, okumasınlar, dinlemesinler. İşkembeyi kübradan sallamıyoruz ki.

Sağlık sektörünün yeni aktörü Farabi AÇILDIK iletişimi ile bizimle iletişim kurdu. Bilgi verdi, haber verdi. Konya sağlık sektöründe ürün ihraç edecek noktaya geldi, geliyor. Bu yeni aktör bu harekete ivme kazandıracak gibi görünüyor. Öncelikle iletişim anlayışına sahip oldukları için tebrik ediyorum. Anlayış bu olmalı. Hedef kitleyle iletişim kur onlara saygı duy değer ver.

Sağlık sektöründe reklam olmaz, halkla ilişkiler olur. Hem de iyi halkla ilişkiler olur. Reklam mecraları da bilgilendirme amaçlı kullanılır. Farabi de bu amaçla güzel bir “duyurum” yapmış. Sadece billboardlarda doktor isimlerini kullandıkları ikinci yardımcı billboardları keşke kullanmasalardı. Bu fazladan olmuş. Broşürdeki bilgiyi billboarda koymuşlar. Billboardu billboard gibi kullanmalı, broşürü de broşür gibi. Farabi’ye tavsiyem halkla ilişkilere yatırım yapsınlar bu sektörün ağızdan ağza iletişimi halkla ilişkilerden besleniyor.

Bir başka açıkhava uygulaması aslında tam açıkhava reklam örneği gibi duruyor. Reklam Venna reklamı. Reklamda diyor ki “Venna Güzelliğinizi % 60’a varan indirimle Saracak” Venna’yı bu reklamdan bir eşarp, şal gibi bayanlara yönelik bir ürün markası olarak algılıyoruz. Aynen bunu söylemek istiyorlarsa süper bir açıkhava reklamı, tebrik ederim. Marka başka bir şeyleri satıyor ve böyle diyorsa yazık olmuş. O zaman reklam değil güzel bir grafik uygulaması olmuş. 
 

Konya’nın marka filizi olan önemli bir firması Seden Triko da bu hafta promosyon iletişimi yapmış. Hem imaj yenileme hem promosyon ikisi bir arada gibi. Reklamda kullanılan bayan Seden Trikonun daha önceki imajı değildi sanki. Seden Trikonun bu iletişimini tebrik ediyorum doğru bir iletişim. Bir de bu imaj yenilemeye logo iletişimini de ilave etseler fena olmaz. Seden’de iş var, geleceği parlak. Başarılar.

 

Bunlar dışında Türmak imaj reklamı bu hafta göze çarpmak için uğraş veriyor. Türmak firma ismini marka yapmaya çalışması benim üzerinde düşünülmesi gerektiğine inandığım bir konu ama bunun dışında Türmak’a imaj iletişiminde başarılar diliyorum. Açıkhava mecrasının yeni sahibi Wall ile birlikte mecra daha kaliteli hale geldi bunu kabul etmek lazım. Ama reklam işlerinin niteliği ile birlikte bu kaliteli anlayış tam anlamıyla oturacaktır. Firmalara ve ajanslara büyük sorumluluk düşüyor. Umarım mecra kaliteli işlerle değerini bulur ve yaratıcı reklam işlerini Konya’ya gösterir. Mecra satıcı ajansı RoRo ajansın yapması gereken sosyal amaçlı iletişimi bu mecraya taşımak. Bu hafta başlayan Trafik iletişimi gibi sosyal amaçlı iletişim sayısını artırmak lazım.

Daha sonra radyoların reklamlarını değerlendireceğiz belki ama radyolarla ilgili birkaç kelam edelim. Yerel radyolar yerel gücü elinde bulunduran bir mecra ama Türkiye’de henüz istenildiği gibi değil. Gelişmeler olmuyor değil. Konya’da radyocular kendi içinde dernek kurdular ve bir araya geldiler. Radyocuların gelişmesi reklam aracı olarak radyoyu istenilen yere getirir umudundayım. Yaratıcı işler bekliyorum onlardan.
 

Sigara yasağı ile birlikte sıkıntıda olduklarını söyleyen firmaları da gerçekten anlamıyorum. Sonuçta sigara gibi bir illetten kurtulmanın mutluluğu ve ondan gelecek kazanç arasında, tutarsızca saldırıyorlar. Kendi söylediklerine kendileri de inanmıyorlar ama acaba diyorlar. Bilişsel çelişki içerisinde gidip gelmek yerine pazarlama stratejileri aramaları gerekir. Müşterileri orada tutabilmeyi sağlayacak tecrübesel pazarlamadır. Reklamcılarınıza, ajanslarınıza, iletişimcilerinize tecrübesel pazarlama ev ödevleri verin.  

Süper ligimizde başladı. Sporda in-çık yaparak bir yere varmak mümkün değil. Konyaspor Bank Asya’da temellerini sağlam atarak geleceği kurtarır umudundayım. Ama bu seneki süper lig seyredilecek bir lig gibi duruyor. Ürünü kaliteli yaparsanız onun iletişimi de o ürünü hedefine ulaştırır. Kaliteli transferlerle yapılan yatırımlarla bu lig de Galatasaray’ı, Fenerbahçe’yi, Beşiktaş’ı, Trabzon’u, Sivas’ı ve Bursa’yı seyretmek keyifli olacak gibi. Küçücük bir tavsiye ile bitirelim. Spor toplumu etkileyecek güce sahip bu gücü fark edelim. Konyalı firmaların özellikle hiç reklam vermemiş firmalara tavsiyem süper lig maçlarına sanal reklam versinler.

Haftaya Salı günü yeni reklamlarla görüşmek dileğiyle.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
3 Yorum