Ev yoğurdu vitamin ve mineral deposu! Yeşil suyunu sakın dökmeyin..

Ev yoğurdu vitamin ve mineral deposu! Yeşil suyunu sakın dökmeyin..

Anadolu mutfağının vazgeçilmezlerinden yoğurt içerdiği vitamin ve minerallerle sağlıklı bir yaşam için tavsiye ediliyor. Yoğurdun yeşil suyu ise içerdiği yüksek miktardaki riboflavin ile büyüme, doku yenilenmesi ve enerji metabolizmasında katkı sağlıyor

Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden olan yoğurt, içerdiği zengin vitamin ve mineraller sayesinde sağlığa olan faydalarıyla biliniyor. Bebeklik döneminden itibaren her yaş grubunun beslenmesinde büyük önem taşıyan yoğurt, içerdiği kalsiyumla kadınların menopoz sürecinde de sağlıklı kalmasına katkı sağlıyor. Uzmanlar yoğurdun yeşil suyunu ise dökülmeyip tüketilmesi gerektiğini vurguluyor.

Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Berna Ertuğ, yoğurdun faydaları hakkında şu bilgileri verdi:

YOĞURT BAĞIŞIKLIĞI DESTEKLİYOR

Yoğurt sindirimi kolaylaştırıp bağırsakların çalışmasına yardım eder. Laktoz içeriğinin süte göre az olması nedeniyle sindirimde avantaj sağlamaktadır. İçerdiği probiyotikler sayesinde sindirimin yanında vücut bağışıklığını da destekler. Yoğurt, içerdiği kalsiyum sebebiyle kemikleri güçlendirir ve korur. Bu nedenle osteoporozun (kemik erimesi) önlenmesinde de büyük önem taşır. Kalsiyumun en önemli işlevi kemik ve diş sağlığını korumak ve gelişimlerini sağlamaktır. Dolayısıyla büyümenin hızlı olduğu dönemde, hamilelikte ve emzirme döneminde kalsiyuma ihtiyaç daha da artış göstermektedir.

FOSFOR YÖNÜNDEN ÇOK ZENGİN

Yoğurt, fosfor yönünden de zengindir. Fosfor, hücrelerde yer alan DNA ve RNA moleküllerinin temel yapıtaşlarıdır. Hücredeki tüm enerji döngüsünü sağlamaktadır. 200 g yani bir kase yarım yağlı yoğurdun yüzde 36’sı karbonhidrat, yüzde 32’si protein ve yüzde 32’si yağdan oluşmaktadır. Bir kase yoğurt ortalama 100 kcal’dir.

YOĞURDUN İÇERİSİNDE BULUNAN VİTAMİN VE MİNERALLER:

  1. 6.8 g protein
  2. 3,5 g yağ
  3. 8.2 g karbonhidrat
  4. 100 mg sodyum
  5. 320 mg potasyum
  6. 230 mg kalsiyum
  7. 200 mg fosfor
  8. 10 mg kolesterol
  9. 44 iu A vitamini
  10. 2 mg C vitamini

YOĞURDUN YEŞİL SUYUNU SAKIN DÖKMEYİN

Yoğurt bakterileri faaliyetleri sırasında B1, B2, B3 vitaminleri sentezler. Dolayısıyla bu vitaminler de cilt sağlığı konusunda vücudu destekler. Yoğurdun yeşil suyu kesinlikle dökülmemelidir. İçerdiği yüksek miktardaki riboflavin büyüme, doku yenilenmesi ve enerji metabolizmasında görevlidir. Yoğurt günün her öğününde tüketilebilir. Ana yemeklerde veya ara öğünlerde tercih edilebilir.

GÜNDE EN AZ BİR KASE YOĞURT YİYİN

Günlük tüketilmesi gereken yoğurt miktarı diğer süt gruplarının tüketim durumuna göre değişiklik gösterir. Eğer diğer süt ürünleri tüketilmiyorsa ve kişinin kalori ihtiyacına göre uygunsa porsiyon artırılabilir. Gün içerisinde süt ve peynir tüketiliyorsa günlük en az bir kase yoğurt tüketimi yeterlidir. Ancak hiç tüketilmiyorsa bu 3-4 kaseye çıkabilir. Bazı hazır yoğurtlar, yüksek miktarlarda ilave şeker ve yararlı olmayan diğer katkı maddelerine sahiptir. Bu nedenle güvenilir doğal yoğurtların tercih edilmesi oldukça önemlidir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler