Esnafın bu sene yüzü güldü
Okulların açılması ile hareketlenen okul alışverişi kırtasiye ve kitap satan esnafın yüzünü güldürüyor.
2009–2010 eğitim ve öğretim yılının başlaması ile okul alışverişleri yapılmaya başlandı. Okul alışverişlerinin geçen senelere oranla daha iyi olduğunu söyleyen Rampalı Çarşı esnafları yoğunluktan memnun olduklarını dile getirdi. Üniversite ve roman ağırlıklı kitapların daha çok satıldığını kaydeden Safir Kitabevi yetkilisi Umut Aktaş, lise kitaplarının devlet tarafından verilmesinde bu satışta etkili olduğunu söyledi. İşlerin her geçen sene daha iyiye gittiğini dile getiren Aktaş, “Her şey iyi güzel gidiyor. Fakat bizim tek şikâyetimiz kitapların bize pahalı gelmesi. Kitaplar bize geliş fiyatları satışlarımızda neredeyse bize hiç bir şey kazandırmıyor. Ancak biz yine de kazanmak için fiyatlarda aşırı bir yükseltmeye gitmiyoruz. Aksine kitaplarda indirime gidiyoruz. Biz kazanamasak bile öğrenciler kazansın istiyoruz ” dedi. Yoğunluğun iki ay daha devam etmesini beklediklerini söyleyen Aktaş, anacak ilk günkü kadar yoğunluğun olmayacağını dile getirdi. Müşteri memnuniyetinin kendileri için önemli olduğunu dile getiren Aktaş, “Gelen müşteriler öğrenci olduğu için öğrencilere elimizden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışıyoruz. Gelen tüm müşterilerimize olduğu gibi öğrencileri de güler yüzle karşılıyoruz. Bir öğrenci olmazsa bir diğeri olur demiyoruz. Bizim için öncelikli olan müşterinin bizden memnun ayrılabilmesi” diye konuştu.
HERKES İŞİNİ YAPSIN
Esnaflar arasında satışlardan memnun olmasına karşın büyük marketlerin ve mağazaların sattıkları ürünlerin yanında hediye olarak verdiği veya kendi ürünleri yanında okul kırtasiyesi ve kitapları vermesini veya satmasının bir nebze de olsa işlerini olumsuz etkilediğini söyledi. Kendilerinin kitap ve kırtasiye dışında peynir, ekmek ya da gıda ürünleri satmadıklarını ifade eden esnaflar, “Bu ülkede neden kimse sadece kendi işini yapmıyor. Herkes kendi işini yapsa kimsenin kimseye zararı olmayacak. Ancak bizim ülkemiz de herkes illa ki birbirinin işine karışacak. Biz burada kırtasiyenin yanında eşantiyon olarak iki kitap alan bir kilo zeytin veriyor muyum? O zaman niye büyük marketler ve mağazalar bizim işimize karışıyor. Bunu yapanlar bizden ne istiyorlar, anlayamıyorum. Ne olur herkes kendi işini yapsın. Kimse ekmeğimizi bölmesin. Biz kimseden aykırı bir şey istemiyoruz” dedi.
Yaşar Sarı-Memleket