Eczacılar SGK uygulamasından rahatsız
SGK'nın ilaç tedariki uygulamasında, ilaç bulamayan hastanelerin ameliyatları geciktirmeye başladığı ileri sürüldü.
Konya Eczacı Odası Başkanı Harun Kızılay, yaptığı yazılı açıklamada Sosyal Güvenlik Kurumu’nun 2007 Mayıs ayında uygulamaya koyduğu tebliğ ile hastanede yatarak tedavi gören hastaların ilaçlarının ve tıbbi malzemelerinin hastaneler tarafından tedarik edilmesini istediğini söyledi.
Bunun uygulamasının 15 Ekim 2007'den itibaren yapılması gerektiğini ifade eden Kızılay, şunlara yer verdi:
''Uygulamaya geçilemeyeceği anlaşıldı ve 1 Ocak 2008'e ertelendi. 31 Aralık 2007'de bir genelde yayınlandı. Genelgede, hastane eczanelerinden temin edilemeyen ilaçların hastaya dışardan alınması durumunda, ilaç bedellerinin hastanenin SGK'dan alacağından kesileceği belirtildi.''
Bu genelge ile hastanelerde tedavilerin adeta kilitlendiğini, birçok hastanın mağdur olduğunu savunan Kızılay, şunları kaydetti:
''Türkiye'de 8 bin çeşit ilaç var. Hastanelerin bu kadar ilacı temin etmesi imkansız. Hastaların ilaç tedariki çalışması masada olduğu gibi gerçekleşmedi. Hastanelerin yatan hastaların ilaç ve tıbbi malzeme tedariki uygulaması sahada olumlu sonuçlanmadı. İlaç bulamayan hastane, ameliyatları geciktirmeye, hastalara A ilacı yerine B ilacı vermeye başladı. Eski SSK sistemine geri dönüldü. SSK hastanelerinin eczaneleri de önerilen ilacı değil kendilerinde olan ilacı veriyordu. Yenilik derken eskiyi getirdiler.''
Hastanelerin ilaç almak için ihaleye çıktığını, ancak zamanında ödeyemeyeceği gerekçesiyle kimsenin ilaç vermek istemediğini belirten Konya Eczacılar Odası Başkanı Kızılay, bu yüzden hastanelerin ilaç bulamaz duruma geldiğini, büyük sorunlar yaşandığını bildirdi.
Hastanelerin görevinin hastalarını tedavi etmek olduğunu, ilaç tedarik ederek ticaret yapmaması gerektiğini ifade eden Kızılay, ''Hastaneler doğrudan dışardan ilaç alsa bedeli SGK'daki alacağından kesilecek. Hastaneler bunu da yapmak istemiyor. İhaleye çıkıyor ama ilaç veren olmuyor. Sonuçta hastalar mağdur oluyor. Bu konuda hemen yeni bir düzenleme gerekiyor'' açıklamasına yer verdi
Kızılay, SGK'nın bu uygulama ile insanların sağlığını tehlikeye attığını vurgulayarak, ''Bu şekilde hizmet olmaz. Bu hizmet daha büyük sağlık sorunlarına yol açar. Eczacı odalarının ilaç temini için kurduğu sistem var. Bu sistem uygulanabilir. Bu haliyle kimse sorun yaşamaz'' ifadesini kullandı
Memleket