Eczacı, provizyon sisteminden şikayetçi
Konya Eczacı Odası Başkanı Kızılay “SGK, provizyon sistemindeki aksaklıklar konusunda duyarsız davranıyor” dedi.
Konya Eczacı Odası Başkanı Harun Kızılay, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun, provizyon sistemindeki aksaklıklar konusunda duyarsız davrandığını savundu. Kızılay, SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı mensuplarının reçetelerinin eczaneler tarafından karşılanabilmesi için mutlaka provizyon sisteminden onay alınması gerektiğini belirtti. Yaklaşık bir yıldır söz konusu sistem kullanılmasına rağmen, sistemin tam olarak işletilemediğini iddia eden Kızılay, şunları kaydetti: SGK, provizyon sistemindeki aksaklıklar konusunda duyarsız davranıyor. Eczaneler saatlerce reçeteleri için provizyon almayı bekliyor. Tabi bu arada hastalar da bekliyor. Zaman zaman bu konuyu gündeme taşımamıza rağmen bir çözüm bulunmuş değil. Hastalar bu durumdan bir hayli şikayetçi. Tabi ki biz daha fazla şikayetçiyiz. SGK Provizyon Sistemi'nin sağlıklı çalışmaması özellikle nöbet saatlerinde eczanelerde yığılmalara neden oluyor.
Aynı sistemle bu tür büyük hacimli iş yapan bankalarda bu tür sorunların yaşanmadığını dile getiren Kızılay, “İllaki bir devlet büyüğünün reçetesinde sorun çıkınca mı bu problem halledilecek, doğrusu çok merak ediyorum” dedi.
aa