Duble yollar devam edecek
Konya Valisi Aydın, Başbakan'ın talimatlarıyla eksik kalan duble yolların tamamlanması için mart ayında alt yapı çalışmalarının başlayacağını bildirdi.
Konya İl Özel İdaresi'nden yapılan yazılı açıklamada, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 17-18 Ocak 2008 tarihlerinde İçişleri Bakanlığında gerçekleştirilen Valiler Toplantısı'nda, ''Yarım kalan duble yolları tamamlayın'' talimatları sonucunda, 29 Ocak Salı günü duble yol çalışmalarıyla ilgili olarak Vali Aydın başkanlığında İl Genel Meclisi Başkanı Mustafa Sabri Ak, Selçuklu Kaymakamı Şükrü Görücü, DSİ 4. Bölge Müdürü Hacı Haksal ile Karayolları Bölge Müdürü Haşmet Ruşen Oğuzalp'ın bir araya gelerek genel durum değerlendirmesi yaptığı belirtildi.
Yapılan durum değerlendirmesi çerçevesinde duble yol çalışmasının bulunduğu Karapınar-Ereğli kara yolundaki 44 kilometrelik, Ereğli-Ulukışla yol ayrımındaki 19 kilometrelik, Konya-Aksaray sınırı 21 kilometrelik, Konya-Akşehir-Afyonkarahisar arası 60 kilometrelik eksik yolların bir an önce tamamlanması için çalışmaların hızlandırılacağının kararlaştırıldığı kaydedildi.
Yazılı açıklama yapan Konya valisi Osman Aydın, yarım kalan duble yollara Mart ayında başlanacağını belirterek, şunları kaydetti:
''Karayolları Bölge Müdürlüğü, DSİ Bölge Müdürlüğü ve İl Özel İdaresi araç parkı kullanılarak 3 ayrı ekip oluşturulacak. Karapınar-Ereğli, Ereğli-Ulukışla, Konya-Aksaray hattındaki sanat yapıları, İller Bankası aracılığıyla borçlanarak ihale edilecek. Oluşturulacak iki ekiple en kısa zamanda Aksaray yoluna başlanacak. Oluşturulacak ekiplere kiralama yolu ile İl Özel İdaresi'nden 15 kamyon, 2 yükleyici, 2 silindir, 2 greyder, 1 arozöz, Karayolları Bölge Müdürlüğünden 9 kamyon, 1 yükleyici, 3 dozer, 4 silindir, 3 greyder, 2 arozöz, DSİ 4. Bölge Müdürlüğünden ise 5 kamyon, 1 yükleyici, 1 dozer, 1 ekskavatör, 1 silindir, 2 greyder katılacak.''
aa