Çanakkale Deniz Zaferi kutlandı

Çanakkale Deniz Zaferi kutlandı

Çanakkale Zaferi'nin 93. yıldönümü ve 18 Mart Şehitleri Anma Günü nedeniyle Konya Şehitliği'nde bir tören düzenlendi.

Konya Şehitliği'nde düzenlenen tören sonrası şehit olan yakınlarının mezarlarına çiçek bırakan yakınları, gözyaşlarına engel olamadı.

Törene Vali Osman Aydın, Garnizon Komutanı Tümgeneral Uğur Uzal, Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Jandarma Bölge Komutanı Tuğgeneral Ergun Koçak, askeri ve mülki erkan, öğrenciler ve şehit yakınları katıldı. Şehitlik Anıtı'na çelenk konulmasıyla başlayan törende saygı duruşunda bulunuldu ve saygı atışı yapıldı. İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından Personel Binbaşı Birol Durmuş, günün anlam ve önemine ilişkin bir konuşma yaptı. Vali Osman Aydın'ın Şehitlik Defteri'ni imzalamasının ardından protokol üyeleri ve şehit aileleri, şehit mezarlarını ziyaret ederek karanfil bıraktı. Bazı şehit anneleri oğullarının mezarları başında gözyaşlarına engel olamazken, mezar taşları üzerinde bulunan şehitlerin fotoğraflarını öptüler. Tören, daha sonra Konevi Kültür Merkezi'nde düzenlenen programla devam etti. Meram 75. Yıl Lisesi tarafından hazırlanan program, 18 Mart Oratoryosu ile başladı. Çanakkale ile ilgili belgesel gösteriminin ardından öğrenciler tarafından hazırlanan tiyatro sahnelendi.

iha