Bosnavî türbesi ziyarete açıldı

Bosnavî türbesi ziyarete açıldı

Abdullah Bosnavi’nin mezarı Meram Belediyesi’nce restore edildi.

Osmanlı döneminde yetişen büyük alim Abdullah Bosnavi’nin harabe durumdaki mezarı Meram Belediyesi’nce restore edilerek ziyarete açıldı. Meram Belediye Başkanı Refik Tuzcuoğlu ve Bosna Hersek’in Hadzici Belediye Başkanı Hamdo Ejuboviç, Bosnavi’nin kabri başında dua etti. Tuzcuoğlu, çok önemli bir zat olmasına rağmen Bosnavi hazretlerinin kabrinin restoreden önce harabe bir durumda olduğunu hatırlatarak, “Mezarlığın etrafı duvarla çevrilmiş ve diğer düzenlemeler belediyemiz tarafından yapılmıştır. Böylesine önemli bir zevatın kabrini ziyarete açmaktan mutluluk duyuyoruz. Bundan sonra Sadreddin-i Konevi hazretlerinin türbesini ziyarete gelen vatandaşlarımız türbenin hemen karşısında bulunan Bosnavi hazretlerinin de kabrini ziyaret etme imkânı bulacaklardır” dedi.

Hadzici Belediye Başkanı Hamdo Ejuboviç de, Bosnalı bir alim olan ve Konya’da medfun olan Abdullah Bosnavi hazretlerinin mezarını restore ettiği için Tuzcuoğlu’na teşekkür etti. Memleket