Belediye payında ölçü yeni nüfus olsun
Başkan Esen, Adrese Dayalı Nüfus Sayımı sonuçlarını yorumladı.
Selçuklu Belediye Başkanı Adem Selçuklu’nun Konya’nın en büyük ilçesi olduğunu ve bunun yanında birçok ilden büyük olduğunu söyledi.
“Adrese Dayalı Nüfus Sayım sonuçlarına göre Konya’nın genel nüfusunda 243 bin kişilik bir azalma olurken, Selçuklu’da nüfus artışı gözlenmiştir” diyen Esen “Adrese dayalı nüfus sayımında Konya’nın merkez nüfusu 967.055 olmuştur. Bir önceki sayıma göre 240 bin azalma meydana geldiği görülmektedir. Bunun yanında Konya genelinde 114 belediyenin nüfusları 2 binden aşağı çıkmıştır. Bu belediyeler açısından olumsuz bir gelişmedir. Selçuklu ilçemizin nüfusu 28 ilin vilayet nüfuslarından fazladır. Hatta Selçuklu’nun nüfusu bazı Büyükşehirlerin nüfusundan da daha fazla olduğu görülmektedir. Son sayıma göre ilçemizin nüfusu 454.537 olarak belirlenmiştir. Bu rakam bir önceki sayıma göre artış göstermiştir. Nüfusumuzun 454.537 olmasına rağmen, maliyeden 327 bin kişilik pay almaktayız. Hükümetimizden beklentimiz hali hazır nüfuslara göre iller bankası paylarının ayrılmasıdır. Daha az pay ile daha çok nüfusa hizmet etmemize rağmen belediye hizmetlerinde vatandaşın gerisinde kalmadık. İlçemizde vatandaşlarımızın isteklerinin bir adım önünde hizmetleri yürütüyoruz. Bu belediyemizin gücünden kaynaklanmaktadır” dedi. Memleket