Bakan Eroğlu’ndan müjdeli haber

Bakan Eroğlu’ndan müjdeli haber

Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, Eber Gölü sulak alan yöntem planının tamamlandığını ve uygulamaya konulduğunu söyledi.

Eber Gölü"nün yeniden hayat bulacağı müjdesini veren Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, Eber Gölü sulak alan yöntem planının tamamlandığını ve uygulamaya konulduğunu söyledi. Eroğlu, gölün idari olarak Konya ve Afyonkarahisar illeri sınırları içerisinde ve Akarçay kapalı havzasında yer aldığını belirterek, son yıllarda derelerin sulama başta olmak üzere başka maksatlarla kullanılması neticesinde suların göle ulaşamadığını kaydetti. Akşehir-Eber gölleri sulak alan yöntem planı hakkında bilgiler veren Bakan Eroğlu, gölde bozulan ekolojik dengenin yeniden tesis edilmesi ve alanın uygun bir şekilde yönetilmesinin sağlanması amacıyla yöntem planının hazırlandığını kaydetti. Eroğlu; “Bakanlığımız yatırım programından sağlanan ödenekle 2005 yılı sonunda ihale edilerek yönetim planı çalışmaları başladı. Proje iki yıl olarak tasarlandı ve 2007 yılı sonunda tamamlandı” diye konuştu. Yöntem planı ve uygulaması için yapılan çalışmaları anlatan Veysel Eroğlu, bilimsel çalışmalar ile elde edilen veriler ve yöre halkı ile yapılan toplantılar neticesinde alanın yönetilmesine ilişkin hedefler ve faaliyetlerin ortaya konulduğunu belirtti. Eroğlu; “Bu kapsamda 98 faaliyet belirlendi. Bu faaliyetleri hangi kurumların ne kadar sürede yapacakları planda tanımlandı. Bu faaliyetlerden 20 tanesi DSİ Genel Müdürlüğü, 11 tanesi Çevre Yönetim Genel Müdürlüğü, 26 tanesi Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, 3 tanesi de Ağaçlandırma ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlü tarafından gerçekleştirilmesi öngörüldü” diye konuştu.