Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

AK Partiye ak adaylar!

Siyasi pazarlama sürecinin en can alıcı noktasına gelindi. Hangi siyasi parti, siyasi pazarlama sürecini seçim yaklaşmadan adım adım yürüttüyse seçimde başarılı olacak. Seçime yaklaşırken iletişim yapmaya kalkışanlar da, tembel öğrenci gibi önümüzdeki sınavlara bakacağız diyerek avunacak. Adaylar ne yapacak ya?

Şayet bireysel marka değeri yaratmak için çalışmadılarsa onlar da önlerindeki maçlara bakmaya devam edecekler.

Adaylar önce kendilerini değerlendirecekler. Ben aday olmayı hak ettim mi diye kendilerine sormalıdırlar. Yani şimdiye kadar bulundukları kurumlarda, çevrelerine, topluma Konya’ya ne verdiler. Kendi cebini dolduranlar seçmenden ağır bir tokat yerler. Şimdiden söyleyim. Bol parayla, bol lafla aday olarak seçilmeyi garanti ettirdikleri izlenimi vermeye çalışan adaylar da çok geçmeden karneyi alacaklar. Bakalım pekiyi mi çaktın mı olacak!

Valla şunu söylemek lazım hangi parti olursa olsun tüm adaylar kendilerine adam gibi oturaklı vaad belirlesinler. Vaadsiz seçmenin karşısına çıkmasınlar. Seçmen şamarı indirir yoksa.

Somut olarak neyi nasıl değerlendiriyorlar, Konya’ya neyi yapmayı vaat ediyorlar. Yani Konya’yı nasıl pazarlayacaklar, bunların dersini önce çalışsınlar. Yani pazarlama bilmeden laf ebeliği yapacak adayların hiç şansı yok. Olmasın da!

Aklamak için mi aday oluyorlar Aklanmak için mi aday oluyorlar ona göre değerlendirmek lazım. Hadi hayırlısı.

 

Doğru Karar Ne Demek!

Seçim kampanyasında ilk reklam çalışmasını yapan kişi olarak milletvekili adayı Abdi Parlak’ı gördük. Öncelikle cesaretinden dolayı tebrik etmek lazım. Ancak Abdi beye şunu sormak lazım. Niye reklamda gülmüyor? Niye tedirgin?

Bir de Doğru Karar’la ne demek istiyor. Kendisi doğruysa yanlış kim? Etliye sütlüye dokunmayan bir slogan bulduğu için kendisini tebrik edemiyorum. Daha yaratıcı daha sempatik, daha samimi, daha güleryüzlü iletişim yapması etkili iletişimi için iyi olacaktır. Başarılar.

 

 

 

Adem Bulut Olmamış!

Bugün olmamışlardan gidiyoruz. Adem Bulut inşaat firması da reklam dünyasına yeni adım atan firmalardan. Ancak bu adım pek iyi bir adım olmamış. Adem Bulut inşat firması olarak herhangi vaadi olmadan sadece isime yönelik bir imaj reklamı yapmaya çalışmış. Böyle kolay bilinirliği bile birkaç farklı reklamla zora sokmuş. Çok acemice basit tasarım hatalarıyla dolu reklamlarla daha ilk görünürlüğünü boşa atmış. Yazık olmuş. Bulutların üstünde yaşamaya var mısınız? Müşteri yokum dedi, şimdi ne diyeceksiniz!

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
19 Yorum