Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

Yerimizde sayıyoruz

Konya geri kalmışmış, Konya da insanlar içki içemiyorlarmışmış, Konya’da bayanlar gece dışarı çıkamıyorlarmışmış… Bir şekilde zaman zaman patlak veriyor bu çatlak ve garip cümleler. Bu cümleleri duymayan var mı? Duymamış olmak mümkün değil!

 

Hemen hemen birkaç yılda bu saldırılar oluyor. Bir gün biri, bir başka gün başka biri, ama aynen devam…

 

Yani yıllarca aynı cümleleri Konya için söylüyorlar bizim yetkililerimiz de tık yok.

 

Suçlu bu cümleleri söyleyenler değil. Suçlu hala bu tür inançların değişmemesine seyirci kalan yetkililerdir.

 

Yetkililer rutin işlerini yapmıyorlar mı? Yapıyorlar. Yollar, binalar, köprüler, günlük koşturmacalar gayet iyi yapılıyor olabilir. Başarılılar mı? Başarılılar. Ama…

 

Artık şehirlerin daha fazla ziyaretçi elde etmesi ve potansiyel ziyaretçilerinin olumsuz algı ve inançlarını kendi lehine çevirmek için de stratejiler geliştirmek için çalışması gerekir.

 

Bu dediklerimi Konya’da kim yapıyor sizce?

 

Maalesef Hiç kimse!

 

Valilik de bunu yapan bir birim var mı?

 

Belediye de bu tür strateji geliştiren birileri var mı?

 

Sivil Toplum Örgütlerinde bunu düşünen birileri var mı?

 

Daha fazla gitmeye gerek yok!

 

Hiçbir yerde hiçbir kimse bu tür bir gayret için de değil.

 

İş böyle olunca Konya için farklı grupların farklı saldırılarını sadece seyrederiz.

 

Üstüne bir de Konya’nın tanıtıma ihtiyacı yok canım, Konya’yı dünya biliyor diyen aklıevveller yok mu, dünyadan, imajdan, pazarlamadan bi haberlerin çok bilmiş konuşmalarını dinliyoruz bu dönemlerde…

 

Herkes kendi işini yapsa ne güzel olur değil mi! Anlamadığınız işte konuşmasanız…

 

 

 

 

Geçen hafta CNN Türk’de Ahmet Hakan’ın programında Konya’nın imajı tartışıldı.  Sosyolog Prof.Dr.Binnaz Toprak ve Gazeteci Can Ataklı Konya’nın muhafazakarlığı, içki meselesi ve kadın yaşamı konusunda her zaman söylenegelen önyargıları yinelediler. Şaşılacak bir durum değil aslında. Prof.Dr.Yasin Aktay’da bunların doğru olmadığını Konya’nın gelişmişliğini çok da güzel anlatmaya çalıştı.

 

Doğa boşluğu kabul etmiyor. Siz Konya’nın imajını yönlendirmezseniz, yönetmezseniz bu tür saldırılara her zaman maruz kalırız. Bireysel olarak hocaların Konya’nın imajını savunması ile bir yere varamayız. Bireysel savaştan çok toplu savaş gerekiyor. Strateji ile kampanya ile, bunları profesyonel ellere emanet ile halledebiliriz. Bu bir iletişim sorunudur. Bu iletişim sorunu pazarlama iletişim strateji ve araçlarıyla çözülmelidir. Bu kadar!

 

Bu kötü Konya imajının böyle olduğunu bilmeyen var mı? Yok.

 

Eee o zaman bu imajı değiştirecek bir film, bir reklam, bir halkla ilişkiler çabası yapıldı mı şimdiye kadar?

 

Hayır! Başka sorum yok!

 

 

Kendinize Zaman Ayırın

 

Zaman Gazetesinin yeni reklam filmini izlediniz mi? Eminim izleyenler şaşırmış izlemeyenlerde ilk izlediklerinde şaşıracaklardır. Şaşırtıcı bir reklam filmi çünkü.

 

Ama stratejik olarak çok doğru, taktik olarak da çok çok dikkat çekici bir reklam filmi olmuş Zaman Gazetesinin reklam filmi. Konsept “Kendinize Zaman ayırın”

 

Bu reklam filmi ile hem gazete oku diyorsunuz hem de Zaman oku diyorsunuz. Lider stratejisi. Türkiye’de hep söylenen gazete okuma oranlarının düşüklüğünü Zaman Gazetesi olarak üstleniyorsunuz ve çözüm olarak Zaman’a yönlendirme yapıyorsunuz. Hem pazarlama hem reklam stratejisi olarak çok doğru. Hem de toplumda var olan içgörüyü müthiş keşfederek yapıyorsunuz. Çünkü bizim toplumumuzda herkesin ortak mazereti “hiçbir şeye zamanımız yoktur”.

 

Genelde Zaman Gazetesinin reklam mantığı hakikaten hoşuma gider. Farklıdır. Doğrudur. Bu son reklam filmi ile yine çok doğru iş yapılmış. Ajansı Ogilvy&Mather’ı ve Zaman Gazetesini tebrik ederim.

 

 

Kırmızıya Hazır mısınız?

Yerelde reklamcıyım diyen herkes 3 Kasım’a kadar geçen sene içinde yaptıkları reklam işlerini Kırmızı yarışmasına gönderebilirler. Buyurun kendinizi gösterme fırsatı Kırmızı ile size veriliyor. Yerelde ben yaratıcıyım diyen reklam ajansları ve firmaları 3 Kasım’a kadar işlerini ince ince elesinler. Belki bakarsınız Kırmızı Bölge ödülünü siz alırsınız. Ondan sonrasını seyreyle. Şart şu yerelde ya da ulusalda gazetede veya dergide reklamın yayınlanmış olması gerekiyor. Daha fazla bilgi için Konya Reklamcılar Derneğine başvurabilirsiniz. www.rdkonya.org.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
4 Yorum