"Türkiye dizi film sektöründe dünya birinciliğini hedefliyor"

"Türkiye dizi film sektöründe dünya birinciliğini hedefliyor"

İstanbul Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Topçu:- "Amacımız dizi sektöründe Türkiye’yi dünyada 1 numara yapmak. İnanıyorum ki bunu da başaracağız. Sektörün dinamizmi buna imkan sağlayacak"- "Türkiye’nin dizi sektöründe ihracatı 2015 senesinde 300 milyon do

CANNES (AA) - HAJER M'TIRI/ONUR USTA - İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dursun Topçu, amaçlarının dizi film sektöründe Türkiye’yi dünyada 1 numara yapmak olduğunu, sektörün dinamizminin buna imkan sağlayacağını belirtti.

Fransa'nın Cannes şehrinde yapılan MIPTV Televizyon ve Dijital İçerik Fuarı'na katılan Topçu ve Türk televizyonlarından temsilciler AA muhabirine dizi film sektörü hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Topçu, Türkiye'nin drama açısından içerik olarak son derece ileri düzeye geldiğini belirterek, "Amerika’dan sonra drama ihraç eden ikinci ülkeyiz. Bu pazarımız da gittikçe gelişiyor. Şu an çok geniş bir coğrafyada Asya’dan Güney Amerika’ya kadar Türk dizileri televizyonlarda kendilerine yer buluyor." dedi.

Konuya ilişkin Ekonomi Bakanlığı'nın da desteğini aldıklarına işaret eden Topçu, "Gerçekten sektöre çok destek veriyorlar. Ekonomi Bakanlığı, İTO ve firmalar, üçlü ayak olunca ürünlerimizi çok rahat bir şekilde uluslararası pazarda sunma imkanını buluyoruz." ifadelerini kullandı.

İhracatta dizi sektörünün önemli bir payı olduğuna değinen Topçu, Türkiye’nin bu konudaki ihracatının 2015 yılında 300 milyon doları aştığını belirtti. Topçu, şöyle devam etti:

"Hedefimiz de 1 milyar dolar. 1 milyar dolara 2023 senesine kadar ulaşırsak sektör açısından son derece önemli bir ihracat rakamına ulaşmış olacağız.

Amacımız dizi sektöründe Türkiye’yi dünyada 1 numara yapmak. İnanıyorum ki bunu da başaracağız. Sektörün dinamizmi buna imkan sağlayacak. Bizim ülkemiz doğal bir film platosu. Geniş tarihimiz, coğrafi durumumuz bu imkanı bize sağlayacak özellikleri taşıyor.”

TRT Genel Müdürlüğü Televizyon Dairesi Başkan Yardımcısı Osman Urgun ise "TRT olarak MIPTV’de satış yapmayı değil, dünyanın tamamına bir şekilde yayınlarımızın ulaştırılmasını hedefliyoruz. Gerçekten de güzel neticeler elde ediyoruz. Yaptığımız görüşmelerde ciddi ilerlemeler kaydettik." dedi.

Ayrıca uluslararası haber kanalı TRT World’ün de tüm dünyaya tanıtılması için çalışmalarının sürdüğünü belirten Urgun, "Dünyaya İngilizce yayın yapan bir haber kanalımızın olduğunu ve güzel bir şekilde faaliyetlerine devam ettiğini göstermek istiyoruz." ifadelerini kullandı.

- Afrika'ya, Latin Amerika'ya dizi satışı

Kanal D Yerli Yabancı Film Alımları ve Yurt Dışı Dizi Satışları Direktörü Özlem Özsümbül de, "Şu an geldiğimiz noktada Afrika’da dizi satışına başladık. Geçen yılın başı itibarıyla da Latin Amerika’da Türk dizilerinin çok büyük bir beğeniyle izlendiği yönündeki haberleri hepimiz mutlulukla dinliyoruz. Şu an 30-40'tan fazla Türk dizisi dünyanın birçok yerinde yayınlanıyor" diye konuştu.

Türk dizi sektörünün ekonomik alanda katkısının yanı sıra başka alanlarda da önemli etkileri olduğunu vurgulayan Özsümbül, "Türk dizileri, Türkiye’ye ihracat anlamındaki getirilerinin dışında ülkemizin ne kadar dinamik ve modern bir toplum olduğunu gösteriyor ve bir nevi kültür elçiliği işlev​ini görüyor." ifadelerini kullandı.

ATV İçerik Satış Uzmanı Müge Hanilçi ise, "Şili’den çıkan kıvılcımla şu anda Latin Amerika’da dizi satmadığımız bir ülke yok. Bolivya’dan tutun Kolombiya’ya, Meksika’ya, Brezilya’ya. Önceden dizi aldığımız ülkelere şimdi dizi ihraç ediyoruz. Bu Türkiye’nin önemli bir gurur kaynağı. Endonezya ve Malezya da çok önemli bizim için." diye konuştu.

Türkiye'de toplam 678 televizyon kanalı bulunuyor. TV kanallarının 25’i ulusal, 16’sı bölgesel ve 205’i yerel yayın yapıyor. Kanalların 432’si, 139’su kablolu ve 293 uydudan olmak üzere, şifreli yayın hizmeti veriyor.

Dünya genelindeki reklam harcamalarının 2016 yılında yüzde 5,6, 2017’de ise yüzde 5,2 artacağı tahmin ediliyor.

Harcamalar arasında ilk sıradaki konumunu koruyan televizyon reklamları bu harcamaların yaklaşık yüzde 40’ını oluşturuyor.

Türk dizi sektöründe ilk yurtdışına açılım, 1998 yılında “Deli Yürek” dizisinin lisansının Kazakistan’a satılmasıyla gerçekleşmişti. Türk dizilerinin bugün 75 ülkede 400 milyon seyirciye ulaştığı tahmin ediliyor.

"Türkiye dizi film sektöründe dünya birinciliğini hedefliyor"

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler