Türk giyim sanayisine markalaşma çağrısı

Türk giyim sanayisine markalaşma çağrısı

Türk giyim markalarının dünyaya açılmasını sağlayacak yeni bir vizyonun ortaya konulması hedeflenen 10. İstanbul Moda Konferansı'nda, lüks yabancı markalarla Türk markaların aynı platformda tüketiciye sunulacağı modelin tanıtımı yapılacak- Türkiye Giyim S

ANKARA (AA) - MUHAMMED ALİ GÜRTAŞ - Türk giyim markalarının dünyaya açılmasını sağlayacak yeni bir vizyonun ortaya konulması hedeflenen 10. İstanbul Moda Konferansı'nda, lüks yabancı markalarla Türk markaların aynı platformda tüketiciye sunulacağı modelin tanıtımı yapılacak.

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneğinin (TGSD) düzenlediği ve Türk giyim sanayinin önde gelen temsilcilerini bir araya getirecek 10. İstanbul Moda Konferansı, 11-12 Ekim'de gerçekleştirilecek. Konferansta, düşük fiyat rekabetini katma değerli ve markalı ihracata çevirerek ülke ekonomisine değer katacak yeni bir vizyonun ortaya konulması hedeflenirken, kapalı çarşı kültüründen hareketle lüks yabancı markalarla Türk markaların aynı platformda tüketiciye sunulacağı proje tanıtılacak.

TGSD Başkanı Şeref Fayat, AA muhabirine yaptığı açıklamada, üreticilerin perakende sektörüne adım atmaları için cesaretlendirilmesi gerektiğini ancak bu yolla daha hızlı yeni markalar yaratılabileceğini söyledi.

"Türk giyim sanayicilerinin markalaşma sürecini hızlandırarak, sadece yabancı markalara üretim yapan fasoncu konumundan, kendi markalarını üreten modele geçerek katma değeri daha yüksek ihracata yönelmesi lazım." diyen Fayat, bu bilincin gelişmesinde konferansın katkısının büyük olacağını savundu. Konferansta tanıtılacak "BrandPlus" projesinin, lüks yabancı markalarla Türk markalarının aynı platformda tüketiciyle buluşturacağını, bu durumun da üreticileri perakende sektörüne adım atma konusunda cesaretlendireceğini anlatan Fayat, "Üyelerimiz için yeni bir açılım olacağını düşündüğümüz söz konusu projenin, ne kadar üreticiye ulaşırsa o kadar başarılı olacağına inanıyoruz. 10. İstanbul Moda Konferansı bu amaca hizmet edecek en doğru mecra olacaktır." dedi.

- Markalaşma yolunu kısaltacak formül

Konferansın isim sponsorluğunu yapan Marka Yatırım Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Mine Tozlu, Türkiye'nin coğrafi açıdan Avrupa, Asya ve Afrika ülkelerine hızlı teslimat yapabilecek durumda olmasına rağmen markalı ihracatın oldukça düşük düzeyde olduğuna işaret ederek, markalaşma sürecini kısaltacak BrandPlus projesinin İstanbul'da 9 noktada hizmete gireceğini belirtti. Tozlu, "Fransız Lafayette benzeri çok katlı mağaza yapısında Armani, Fendi, Versace, Cavalli gibi lüks yabancı markalarla Türk markalarını aynı platformda tüketiciye sunacağız. İki sene içinde 60 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Ortadoğu, Balkanlar, Türk cumhuriyetleri ve Çin'e açılmak önceliğimiz. Bu projeyle Türkiye'nin, orta vadede Avrupalı yatırımcının Ortadoğu'ya açılan köprüsü haline gelmesini hedefliyoruz." diye konuştu.

Markalara mağaza açma yatırımı yapmadan birden fazla ülkede pazarlama olanağı sunacaklarını belirten Tozlu, "Tüm üreticilere eşit mesafede duran çok markalı satış kanalıyla üretici, tek bir mağaza açma maliyetiyle pek çok noktada olabilme imkanı bulacak. Yeni pazarlardaki mevzuatların takibi, siyasi değişkenler, döviz kurları, finansman maliyetleri gibi tüm riskler BrandPlus tarafından üstlenilecek. Sadece Ortadoğu pazarında iki yılın sonunda 100 milyon avro değerinde ürün sirkülasyonundan söz edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.

- "Modern Türk çarşıları yaratmalıyız"

Söz konusu mağaza modelin projelendirilmesinden sorumlu JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, projenin dünyaya açılmak isteyen Türk markalarının yeni kuluçka merkezi olacağını ve üretici olarak kalmayı daha az riskli bulmuş oyunculara yeni fırsatlar sunacağını kaydetti. Alkaş, "Sadece hazır giyim üreticileriyle değil, farklı alanlardaki potansiyel markalarımızla organize hareket ederek modern Türk çarşıları yaratmalıyız. İç pazarda antrenman yapmayan bir markanın küresel pazarda var olma şansı düşük. Kapalı çarşı kültürünü günümüz AVM’lerinde yeniden yorumlayarak bugüne kadar başarılı projelere imza attık. Yeni proje de paylaşım ekonomisinin perakende uyarlamasıdır ve bu anlamda Türk perakendesi için yeni bir vizyondur." ifadesini kullandı.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler