Tüketici teknolojileri pazarındaki büyüme hız kesmiyor

Tüketici teknolojileri pazarındaki büyüme hız kesmiyor

GfK TEMAX'ın araştırmasına göre, Türkiye'de tüketici teknolojileri pazarı yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10,3 büyüyerek 13 milyar liralık ciroya ulaştı- Büyük beyaz eşya sektörü, ÖTV indiriminin de etkisiyle ciroda yüzde 2

ANKARA (AA) - ZEYNEP AKYIL - Türkiye'de tüketici teknolojileri pazarı, bu yılın nisan-haziran çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,3 büyüyerek 13 milyar liralık ciroya ulaştı.

Araştırma şirketi GfK tarafından açıklanan "GfK TEMAX Türkiye 2017 İkinci Çeyrek Sonuçları"na göre, özellikle beyaz eşya sektöründeki vergi indirimlerinin pozitif katkısıyla tüketici teknolojileri pazarındaki büyüme artarak devam etti. Söz konusu pazar yılın ikinci çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10,3 büyüme göstererek, 13 milyar liralık ciro elde etti.

Nisan-haziran döneminde geçen senenin aynı dönemine göre ciroda pozitif büyüme oranı elde eden sektörler sırasıyla büyük beyaz eşya, telekom, tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri olurken, ofis ekipmanları ve sarf malzemeleriyle görüntüleme ve bilgi teknolojileri sektörleri daraldı.

Telekom sektörü ikinci çeyrekte yüzde 9 oranında büyüdü. Akıllı telefonların sektör büyümesindeki etkisi dışında, akıllı saatler ve mikrofonlu kulaklıkların satışı da ciroya olumlu katkı yaptı.

Giderek artan medya kullanımı ve bilgi depolama ihtiyaçlarına paralel olarak cihaz hafızalarının da genişlediği, 32 GB (gigabayt) ürünlerin ciro payının yüzde 50, 64 GB ve üzeri ürünlerin payının ise yüzde 15 seviyesine yaklaştığı görüldü.

Büyük beyaz eşya sektörü ise 3,6 milyar liralık ikinci çeyrek cirosuyla geçen senenin aynı döneme göre yüzde 25,6'lık büyüme oranı yakaladı. Yüksek büyüme oranlarında ÖTV kampanyasının devam etmesi de etkili oldu.

Buzluk altta buzdolapları, 9 kg kapasiteli çamaşır makineleri ve dikey derin dondurucu kategorileri toplam sektör büyümesine en yüksek katkıyı sağlayan ürün grupları ve segmentler oldu.

Küçük ev aletleri sektörü, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,1'lik artışla 1,2 milyar liralık ciroya ulaştı.

Cirosal olarak sırasıyla tost makineleri, saç kurutucular, sıcak içecek hazırlama makineleri, narenciye katı meyve sıkacakları, saç şekillendiriciler, elektrikli süpürgeler, ütü ve saç-sakal kesiciler en çok satışın yapıldığı ürünler olurken, tıraş makineleri, gıda hazırlama, su ısıtıcılar ve fritözlerin cirosunda daralma verilere yansıdı.

Anneler Günü döneminde ise geleneksel tost makineleri, Türk kahvesi ve çay makinelerine talebin artması dikkati çekti.

- Televizyonda büyük ekran dönemi

Tüketici elektroniği sektörü ise nisan-haziran döneminde yüzde 4,4 büyüyerek 1,5 milyar liralık ciro elde etti. 55 inç üzeri ekran boyutlu ve UHD özelliğe sahip televizyonlar geçen yılın aynı dönemine göre çift haneli cirosal büyüme performansına ulaşırken, UHD televizyonların oranı cirosal olarak yüzde 40 seviyesini gördü.

Diğer taraftan bilgi teknolojileri sektörü bir önceki yılın aynı dönemine göre ciroda yaklaşık yüzde 4 düşüş kaydetti. Daralma üzerinde en yüksek etkiye sahip ürün grupları ise monitör ve tabletler oldu. Söz konusu dönemde pozitif büyüme kaydeden ürün grupları ise masaüstü bilgisayarlar, web kameralar, mouse ve klavyeler olarak sıralandı.

Ofis makineleri ve sarf malzemeleri sektörü ise geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 11,8 daralırken, görüntüleme sektörü ciroda yüzde 10,7 düşüş kaydetti.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :