• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • Konya 8 °C
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...

Marka nedir, Nasıl marka olunur?-3

Esat Çoğal

 Marka nedir, Nasıl marka olunur?-3

 

Geldik yazımızın son bölümüne. Ürününüzün pazarlama aşamasındaki her şeyden önemlisi, tüketiciyle bağ kurmanız için satış noktasındaki sunum ve ağırlama önemlidir. Tüketici satın alırken iyi bir deneyim yaşarsa markadan kolay kolay kopamaz. Tabii CRM uygulamaları da devreye sokulmalı. Bu ne demek: Yani müşterinizi hafızanıza almanız ve onu tanıdığınızı, doğum günlerini, hobilerini, evlilik yıldönümlerini ve ona önem gösterdiğinizi belirten eylemlerde bulunmanız gerekiyor. E-mail göndermek, SMS atmak, alışverişlerinden dolayı puan kazanmalarını sağlamak, puanlarını ve bu puanlarla kaç lira kazandığını hatırlatmak, küçük ama kullanışlı hediyeler göndermek gibi eylemlerden bahsediyorum.

 

Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve sponsorluklar da müşterinizle bağ kurmak için çok önemlidir. Tüketici senin markana daha fazla para ödüyor ama en azından ödediği parayla sosyal sorumluluk projelerine katkı sağladığını ve parasının bir kısmının topluma geri döndüğünü (TEMA, AKUT, TÜBİTAK, BİLİM TEKNİK, SIZINTI, ALTINOLUK) düşünmek istiyor. Bundan dolayı artık markalar da sponsor oluyorlar, hepinizin de bildiği gibi spor takımlarına veya sporculara  bile sponsor oluyorlar.(Ülker,Turkcell,Seıko,Omega)

 

Bilgilendiğiniz gibi, marka yönetiminin birçok ayağı vardır; tüketicilerden alınan feedback’lerle (geri bildirim) ürününüzün yenilenmesi, ürününüzün doğru fiyattan satılması, fiyatlandırılması ve/veya hediyelendirilmesi, satış noktalarının çeşitlendirilmesi, farklı satış kanallarına farklı ürünlerinizin sunulması…gibi.

 

Bir de tanıtım ayağı vardı hatırlarsanız… Neydi bunlar; reklam, etkinlik, sponsorluk, medyada görünürlülük, (Radyo, TV, Gazete, Dergi) ayrıca doğrudan pazarlama, web tanıtım siteleri, halkla ilişkiler vs. Tüm bunlar pazarlama iletişiminin bir parçasıdır. Bu parçaları senkronize bir şekilde yönetmek, koordine etmek de gerekiyor. Tüm bunları doğru ve profesyonel kurumlarla yapabilirseniz, işte buna bütünleşik pazarlama iletişimi ve markalaşma denildiğini unutmayın.

Allah markanızı ve kazancınızı hayırlarda kullanmak nasip etsin. Hoşça, sağlıcakla kalın… Ama en önemlisi adam gibi adam kalın.

 

MARKA FIKRASI

Galatasaray kulübü marka olduğu iddiasıyla Patent Enstitüsüne başvurmuş. Görevli, kulüp temsilcisine markanın faaliyet alanını sormuş. Temsilci; -futbol demiş. Görevli; -sizin faaliyet alanınız olarak toplu konut işleri görünüyor, üzgünüz demiş. Temsilci; -ama nasıl olur biz 100 yıllık futbol takımıyız, diye söylenmiş. Görevli; -Valla demiş az önce vestel-manisa geldi, fotbol kulübüyüz dediler, dünya markası olduklarını ispatladılar ürünleriyle, aldılar patenti. Siz ne zaman bir ürün sunarsanız inşallah evime ilk ben alırım, patenti de bizzat veririm, demiş.

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim