İzmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planları

İzmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planları

Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Öztürk:- "Limanı devletin işletmesi modeli artık doğru değil. Dolayısıyla İzmir Alsancak Limanı ya özelleştirilmeli ya da otonom yapıyla yönetilmeli"

İZMİR (AA) - Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, "İzmir Alsancak Limanı'nı devletin işletmesi" modelinin artık doğru olmadığını, limanın ya özelleştirilmesi ya da otonom yapıyla yönetilmesi gerektiğini bildirdi.

Öztürk, yaptığı yazılı açıklamada, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan İzmir Alsancak Limanı'nın yeni imar planlarının askıdan indiğini belirtti.

Geçen hafta sona eren bir aylık askı süresinde "İzmir Yük Limanı" imar planına herhangi bir itirazın gelmediğini hatırlatan Öztürk, "İzmir Kruvaziyer Limanı" imar planına ise Konak Belediyesi tarafından itiraz edildiğini kaydetti.

Öztürk, İzmir Alsancak Limanı'nın imar planlarının tartışma konusu olmaktan çıkarılıp, planlara son noktanın konması gerektiğini belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"İzmir'in limanı, İzmir'in geleceği için hayati önemde. Dünyada artık ülkeler değil şehirler ve limanlar yarışıyor. Rekabetin kıyasıya sürdüğü bir dünyada vakit kaybetmek istemiyoruz. İzmir ya tarihinde olduğu gibi liman kenti olarak büyüyecek ya da dünya şehirler liginde alt sıralara düşecek. İzmir'in güzel geleceği için liman konusunda herkes elini taşın altına koymalıdır."

-"Yatırımlar bir an önce başlamalı"

Başbakan Binali Yıldırım'ın desteği sayesinde "İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi"ne 3 yıl sonra ÇED onayı verildiğini bildiren Öztürk, şunları kaydetti:

"Proje sayesinde İzmir Alsancak Limanına su çekimi yüksek gemiler gireceği gibi limanın kapasitesinin artırılması planlanıyor. ÇED onayının getirdiği rüzgarı yatırım fırsatına dönüştürmek zorundayız. Bu kapsamda yük limanına yatırımlar bir an önce başlamalı. Limanı devletin işletmesi modeli artık doğru değil. Dolayısıyla İzmir Alsancak Limanı ya özelleştirilmeli ya da otonom yapıyla yönetilmeli. Limana yapılacak her kuruş yatırım, Türkiye'nin dış ticaret kapısı İzmir'e müthiş bir motivasyon getirecektir."

Öztürk, Türk limanlarının bu yılın ilk yarısında 205 kruvaziyer gemisine ve 207 bin yolcuya ev sahipliği yaptığını ancak İzmir'e bu sürede hiç kruvaziyer gemisi yanaşmadığını ifade etti.

Kruvaziyer turizminde ibreyi yukarı çevirmek için altyapının tamamlanması gerektiğini kaydeden Öztürk, "Kentimize denizden daha fazla turist gelsin istiyorsak hem tanıtıma ağırlık vermek hem de altyapıyı iyileştirmek zorundayız. Yeni bir atılım dönemi için yolcu limanının altyapı eksiklikleri giderilmeli." değerlendirmesini yaptı.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :