GRAFİKLİ - Televizyon satışlarına "milli" doping

GRAFİKLİ - Televizyon satışlarına "milli" doping

Avrupa Futbol Şampiyonası öncesinde televizyon satışlarında hareketlilik yaşanıyor - Firmalar, düzenledikleri kampanyalarla tüketiciyi etkilemeye çalışırken, 48 inç ve üzeri ekran boyutuna sahip ultra HD ve 4K özellikli televizyonlar talep gören ürünler a

ANKARA (AA) - ERDAL ÇELİKEL - A Milli Futbol Takımının Fransa'da düzenlenecek Avrupa Futbol Şampiyonasında (EURO 2016) yer alacak olması nedeniyle televizyon satışlarında hareketlilik yaşanıyor.

Türkiye'nin 8 yıl aradan sonra Avrupa Şampiyonasında yer alması, milli maç heyecanını artırırken, karşılaşmaları evinden takip edecekler görüntü ve ses kalitesi yüksek televizyon konusunda arayışa girdi.

Firmalar çeşitli kampanyalarla tüketicileri etkilemeye çalışırken, ultra HD, 4K ve smart televizyonlar en çok ilgi çeken modeller arasında yer alıyor. Fiyatlar ürünün marka ve özelliklerine göre 550 lira ile 30 bin lira arasında değişiyor.

- Satışlarda yüzde 15 artış bekleniyor

Konuyla ilgili AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan TeknoSA Kategori Direktörü Kayhan Ozar, teknoloji ve spor arasındaki etkileşimin çok yüksek olduğunu söyledi. Ozar, "Bu güçlü sinerji tüketici teknolojisi ürünleri pazarında da hareketlilik yaşanmasına neden oluyor." dedi.

Türkiye'de futbola ilginin çok yüksek olduğunu ifade eden Ozar, önemli futbol organizasyonlarının tüketicilerin talebini olumlu etkilediğini belirtti.

A Milli Futbol Takımının EURO 2016'ya katılımının televizyon satışlarına ivme kazandırdığını anlatan Ozar, şöyle konuştu:

"Şampiyona dünyanın her ülkesinden futbolseverleri ekran başına toplayacak. Organizasyon, televizyonların son modellerle değiştirilmesi için güçlü bir motivasyon yaratıyor. Dünya ve Avrupa kupaları dönemlerinde televizyon satışlarında genelde yüzde 10-15 büyüme yaşanıyor. Mayıs ayında yeni ürün lansmanları da gerçekleşti. Hareketliliğin haziran ayında artmasını bekliyoruz. Özel kampanyalar da yapıyoruz."

Şampiyonanın talebe etkisinin televizyonla sınırlı kalmamasını beklediklerini dile getiren Ozar, turnuvanın yaz aylarına denk gelmesi nedeniyle dışarıda izlenme oranının artacağını, bu yüzden notebook, tablet, büyük ekranlı telefon gibi ürünlerin satışlarının da artmasını beklediklerini söyledi.

- Dev organizasyona dev ekran

Tercih edilen modeller hakkında da bilgi veren Ozar, turnuva süresince 4K maç izleme keyfi ön plana çıkacağından, bu tip televizyonlara ilginin arttığını söyledi.

Yüksek çözünürlük, güçlü ses sistemlerinin tercihlerde belirleyici olduğunun altını çizen Ozar, "Son 30 gündeki gelişmelere bakıldığında 120 santimetre ve üzeri ekran boyutlarına sahip 4K teknolojisini destekleyen ultra HD modellere ilgi artmaya başladı. Ayrıca wifi sayesinde internete bağlanıp bilgisayar gibi kullanmamızı sağlayan Smart TV özelliği tüketicilerin kararında önemli bir yere sahip." dedi.

- "Haziranda satışlar daha da canlanacak"

Arçelik Türkiye'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer de tüketicilerin büyük ekran, akıllı özellikler ve 4K Ultra HD görüntü kalitesini destekleyen televizyonları daha çok tercih etmeye başladığını söyledi.

Smart TV'lerin yaygınlık oranının da son 2 yılda yaklaşık 4 kat arttığına dikkati çeken Dinçer, "Pazarda Ultra HD TV'lerin toplam satışlardan aldığı pay yüzde 20'yi aştı. Biz de trend doğrultusunda, ilk çeyrek sonunda bu alandaki pazar payımızı bir önceki yıla göre 3 kat artırdık. Avrupa Şampiyonası nedeniyle satışların mayısta olduğu gibi haziranda da canlanacağını öngörüyoruz." diye konuştu.

Yeni teknoloji ve tasarımlarla geliştirdikleri TV serisinin izleme keyfini artırdığını belirten Dinçer, "Quad Core işlemci ile daha hızlı çalışma, Video Perfection Engine özelliği ile futbol maçlarında en hareketli sahnelerde bile kusursuz netlik ve daha akıcı görüntü sunuluyor." ifadesini kullandı.

Beko'nun yeni nesil akıllı televizyonu 4K Android Ultraslim TV'nin Türkiye'de üretilen en ince ve ilk Android TV olma özelliğine sahip olduğunu anlatan Dinçer, kullanıcıların Google Play Store, Google Play Movies gibi servislere erişim sağlayarak diledikleri içeriğe, istedikleri zaman ulaşabildiklerini bildirdi.

- Vestel'den 'Vurduğun Gol Olsun' kampanyası

Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan da geçmiş dönemlerdeki Dünya Kupası ve Avrupa Şampiyonası tecrübelerine dayanarak, pazarda hatırı sayılır bir hareketlenme yaşandığını söyledi.

Erdoğan, söz konusu dönemlerde tüketicilerin televizyon satın alma planlarını öne çekerek hem kampanyalardan yararlandıklarını hem de maçları yeni televizyonlarıyla izleyerek daha keyifli bir deneyim yaşadıklarını dile getirdi.

Tüketicilerin daha net ve geniş bir ekranda maç izlemeyi tercih ettikleri için genellikle 48 inç ve üzeri boyutlardaki televizyonları satın aldıklarını belirten Erdoğan, "Diğer bir nokta ise restoran ve kafe gibi toplu şekilde maç izlenen yerlerde de büyük ekran tercih ediliyor. Bu sebeple mekan sahipleri de 48 inç ve üzeri boyutlardaki televizyonları tercih ediyorlar. Tüketiciler ayrıca 4K özelliğinin de satın aldıkları televizyonlarda olmasını istiyorlar." dedi.

En çok tercih edilen modeller hakkında da bilgi veren Erdoğan, stadyum atmosferini evlerine taşımak isteyenler için Vestel 198 Ekran (78 inç) 4K teknolojisine sahip Kavisli (Curved) Ultra HD özellikli 78CA9500 modelinin öne çıktığını ifade etti.

Daha net ve gerçek görüntü kalitesini talep edenler için ise 65"VUHD serisi 3D Smart özellikli 65UA9650 modelli LED televizyonun seçenek olarak sunulduğunu kaydeden Erdoğan, ince televizyon tercih edenler için 4K teknolojisine sahip ultra ince 49 inç 49UA9600 model LED televizyonun tercih edildiğini söyledi.

Vestel'in kampanyaları hakkında da konuşan Erdoğan, "Tüketicilerimiz için turnuvayı izlerken hem heyecanlandıracak hem de kazandıracak 'Vurduğun Gol Olsun' kampanyamız var. 10 Mayıs-10 Temmuz tarihleri arasında 48 inç ve üzeri boyutlarında belirlenen televizyonlardan alan tüketicilerimiz tuttuğu takımların attığı her gol başına 50 lira hediye çeki kazanacaklar." diye konuştu.


AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :