Cakarta’nın trafik sorunu bazıları için "ekmek kapısı" oldu

Cakarta’nın trafik sorunu bazıları için "ekmek kapısı" oldu

Dünyanın en yoğun trafiğine sahip kentlerden biri olan Cakarta'da kimileri, sürücülere U dönüşü yaptırarak geçimini kazanıyor- Seyyar benzin satıcıları, mesai saatlerinde durma noktasına gelen trafikte yakıtı azalan sürücülerin yardımına koşuyor - Hemzem

CAKARTA (AA) - ADEM ŞALVARCIOĞLU / MAHMUT ATANUR - Endonezya'nın başkenti Cakarta'da trafik sorunu birçok kişi için ekmek kapısı oluyor.

Yaklaşık 27 milyon kişinin yaşadığı Cakarta, dünyanın en yoğun trafiğine sahip kentlerden biri olarak biliniyor. Kentteki altyapı yetersizliği mesai saatlerinde trafiğin neredeyse durma noktasına gelmesine neden oluyor.

Şehirde trafik sorununu fırsata çevirenler de mevcut.

Bunlardan bazıları, her ne kadar yaptıkları yasa dışı olsa da yoğun trafikte U dönüşü yapmak isteyenlerin yardımına koşuyor.

Yoğun trafikte U dönüşü yapmanın neredeyse imkansız olduğu anlarda sürücülerin yardımına yetişen bu kişiler, aldıkları bahşişlerle geçimini sağlıyor.

U dönüşü yaptıranlar, hafta içi trafiğin özellikle çok yoğun olduğu işe gidiş ve dönüş saatlerinde yüklüce para kazanabiliyor.

- Seyyar benzin

Bazı Cakartalılar da kentte yeterli sayıda benzin istasyonu bulunmamasını fırsata çeviriyor.

Yol kenarına kurulan tezgahlarda bir litrelik şişelerde benzin satılıyor.

Benzini bitmek üzere olan sürücüler, neredeyse her kilometre başı konumlanan seyyar satıcılarından yakıt temin edebiliyor.

Cakarta'da litresi yaklaşık yarım dolara satılan benzin, seyyar satıcılarda yüzde 20 daha pahalı.

Yaklaşık 10 yıldır tezgahında benzin satan Mas Andri, "Küçüklüğümden bu yana bu işi yapıyorum. Yoğun trafikte benzin istasyonuna yetişemeyecek sürücüler, bizden benzin almak zorunda kalıyor. Benzin satarak ayda yaklaşık 350 Amerikan doları kazanıyorum." dedi.

-Güvenlik zaafiyeti

Demiryollarındaki güvenlik sorunu da birçok Cakartalı için gelir kapısı oluyor.

Çok sayıda hemzemin geçidin yer aldığı başkentte trenlerin geçişi için herhangi bir uyarı sistemi bulunmuyor.

Özellikle yerleşim yerlerine yakın bölgelerdeki hemzemin geçitlerde kurdukları kapılarla trenlerin geçişi sırasında sürücüleri ve yayaları durduran kişiler, yaptıkları iş karşılığı bahşiş alıyor.

Cakarta'da özellikle mesai saatlerinde araçla kısa mesafeyi kat etmek kimi zaman saatler sürüyor.

Altyapı yetersizliği, yolların dar olması, raylı toplu taşıma hizmetlerinin eksikliği kentteki trafik sorununun en önemli nedenleri arasında yer alıyor.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :