''Yurt faciası''nın ilk duruşması yapıldı

''Yurt faciası''nın ilk duruşması yapıldı

Konya'da geçtiğimiz yıl Ağustos ayında Taşkent İlçesine bağlı Balcılar Beldesinden gelen göçük haberi 70 milyonun yüreğini dağlamıştı.

1 Ağustos 2008 sabahı Konya’nın Taşkent ilçesine bağlı Balcılar Beldesindeki yurt binasının çökmesi sonucu çoğu öğrenci 18 kişi hayatını kaybetmişti. Binanın gaz sızıntısı sonrası meydana gelen patlamayla yıkıldığı ileri sürüldü ve adli süreç başladı... Yurt yetkililerinin de aralarında bulunduğu 11 kişi hakkında kamu davası açıldı.

Konya 2'nci Ağır Ceza Mahkemesinde işte bu davanın ilk duruşması görüldü.

Taksirle ölüm ve yaralanmaya sebebiyet verme suçundan yargılanan 11 sanıktan 3'ü LPG sistemi ilgilisi, 8'i de dernek ve yurt sorumlusu. Mahkeme Başkanı iddianamenin kabul edildiğini ve olay sonrası alınan ifadelerde mağdurların yurt yetkililerinden değil de, tank sistemi sorumlulardan şikayetçi olduğunu belirtti.

İlk duruşmaya tankı kuran Abdullah B. ile dolum tesisi müdürü Ahmet T. geldi.

Sanık Abdullah B., ifadesinde “Yurt ile LPG şirketinin yaptığı sözleşme sonrasında, ben taşıyıcı firma olarak 2006 yılında sistemi kurdum. 2007 ve 2008 yıllarında iki kez kontrol yapıp, kullanım hakkında yurt yetkililerine gerekli bilgileri verdim. Ben sözleşmeye uygun olarak görevimi yerine getirdim. Olayla ilgili vicdanım rahat, beraatımı istiyorum” dedi. Mahkeme Başkanı, sanığa tankta otomatik gaz kesme sisteminin neden yer almadığını sordu. Sanık bu soruya “Ne yurt yetkilileri ne de LPG şirketi benden böyle bir talepte bulundu. Tamamen sözleşmenin gereklerini yerine getirdim” cevabını verdi.

Daha sonra tanka doldurulan gaz şirketinin Konya tesis müdürü Ahmet T.'nin ifadesi alındı... Sanık “Ben Konya'daki tesiste yer alan tüp ve tanker dolum işlerinden sorumluyum. Sistemin bir binaya döşenmesi sırasında, ne yapılandırma, ne de kontrol etme görevim var. Olayla ilgili hiçbir sorumluluğum bulunmuyor” diye konuştu.

Geçirdiği kalp krizi nedeniyle duruşmaya katılamayan sanıklardan İlhan B.’yi dinleyemeyen mahkeme heyeti, 8 yurt yetkilisinin bulundukları il ve ilçelerde ifadelerinin alınmasına ve mağdur yakınlarının duruşmaya çağrılmasına karar vererek davayı 2010 yılı ocak ayına erteledi.