Yolsuzluk çetesini anneler çökertmiş
Çocukları sahte raporlarla özürlü gibi göstererek devleti 3 milyon lira zarara uğrattıkları iddia edilen çeteyi annelerin çökerttiği ortaya çıktı.
Konya Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü tarafından Konya, Ankara, Niğde, Adana ve Eskişehir'de 16 rehabilitasyon merkezine eş zamanlı baskın düzenlenmişti. Operasyonda suç örgütü lideri olduğu iddia edilen M.E.D. ile birlikte 40 kişi gözaltına alınmıştı. Hiçbir rahatsızlığı olmayan çocuklara sahte rapor düzenleyerek devleti 3 milyon lira zarara uğrattıkları iddia edilen şebekeyi şikayetçi olan annelerin ortaya çıkarttığı öğrenildi. Konya'da bir annenin suç duyurusunda bulunması üzerine rehabilitasyon merkezlerinde engelli olmayan çocukları gören polis baskın yaparak tüm evrakları toplamakla işe başladı. Evrakları inceleyen polis, çok sayıda raporun sahte olduğunu tespit ederek annelerle görüşmesinin ardından operasyonu gerçekleştirdi. Konya'da bir rehabilitasyon merkezinden gelen yetkililerin kendileriyle görüştüğünü belirten anne Havva Yıldırım, iki oğlu ve bir kızının özürlü olmamasına rağmen ısrarla rehabilitasyon merkezine kaydettirilmek istenmesinden şüphelendiğini belirtti. Bir diğer anne Seyhan Çilli ise çocuklarını 'anaokuluna göndereceğiz' diyerek kendisini aldattıklarını söyledi. Öte yandan, perşembe sabahı gözaltına alınan şüphelilerden örgüt lideri olduğu iddia edilen M.E.D, bir doktor, öğretmen, hastanede görevli devlet memurlarıyla birlikte 32 şüpheli Konya Numune Hastanesi'ne getirilerek tekrar sağlık kontrolünden geçirildi. Şüphelilerin sorgularının tamamlanmasının ardından adliyeye sevk edilmeleri bekleniyor.