YOİKK toplantısı

YOİKK toplantısı

İçişleri Bakanlığı:- "Her yıl belediyelerin milyarlarca lira harcayarak yaptıkları elektronik hizmetler, çok daha ucuz şekilde hayata geçirilmiş olacak"

ANKARA (AA) - Belediyelerin kendi içinde ve diğer kurumlarla yaptığı yazışmalar, yakın zamanda elektronik ortama taşınıyor.

İçişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ'ın başkanlığında yürütülen Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu (YOİKK) çalışmaları çerçevesinde Türkiye'de yatırım yapmak isteyen gerçek ve tüzel kişilerin karşı karşıya kaldığı idari iş ve işlem sayısının azaltılarak basitleştirilmesi doğrultusunda Bakanlık tarafından bazı çalışmalar yapıldığı kaydedildi.

Yayınlanan iki genelgeyle belediyelerin, başvuru sahiplerinden mevzuatta öngörülen belge ve yükümlülüklerin dışında ek belge istemeyeceği, fazladan iş ve işlem şartı getirilemeyeceği ifade edilen açıklamada, "İnşaat ruhsat izin süreçlerinde, başvuru sahipleri için basitleştirme ve kolaylaştırma sağlanmıştır. Daha önce vatandaşlarımız tarafından yapılması gereken 18 başvuru sayısı 7'ye düşürülecektir. Uygulamanın sağlıklı şekilde yürütülmesi ve ülke düzeyinde hizmette standardizasyonun sağlanması amacıyla Bakanlığımızca bir rehber hazırlanarak belediyelere ulaştırılmıştır." ifadeleri kullanıldı.

Görevlendirilen mülkiye müfettişleri ve mahalli idareler kontrolörlerinin kolaylaştırıcı düzenlemelerin uygulanmasına yönelik rehberlik ve denetim yapacağı vurgulanan açıklamada, "imar durum belgesi alınması" ile "inşaat istikamet rölövesi ve kot kesit belgesi alınması" işlemlerinin, sadece "imar durum belgesi başvurusu" olarak yapılacağı bildirildi.

İnşaata başlamadan önce yapılan SGK Kayıt Başvurusu işleminin, yapı ruhsat izni almasıyla birlikte otomatik olarak gerçekleştirileceği belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Bu işlem için vatandaşın Sosyal Güvenlik Kurumuna gitmesi gerekmeyecektir. Konuyla ilgili yasal düzenleme TBMM'nin gündemindedir. Mekansal Adres Kayıt Sistemi üzerinden belediyeler, vergi daireleri, tapu ve SGK idareleri arasında yapılacak protokoller sonrasında elektronik ortamda anlık veri paylaşımı yapılarak vatandaşlarımız bu kurumları dolaşarak belge edinmek zorunda kalmayacak. Belediyeye yapacağı tek müracaatla diğer belgeleri de elde etmiş olacak. Belediyelerce her yıl belirlenen emlak vergisi değerleri 1 Ocak'tan önce elektronik ortamda eksiksiz olarak tapu dairelerine gönderilmesi zorunlu hale getirilerek, vatandaşlarımızın tapu alım-satım işleri yürütülürken tekrar belediyeye başvurmalarının önüne geçilmiş olacak."

- Kalite ve hız artacak

e-Belediye sisteminin yürürlüğe girmesinden sonra basitleştirme ve kolaylaştırmanın ötesine geçileceği bildirilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

"Belediyelerin kendi içinde ve diğer kurumlarla yaptığı yazışma ve işlemler elektronik ortama taşınarak, bütün belediye hizmetlerinde kalite ve hız artırılmış olacak. Her bir belediyenin ayrı ayrı yatırım ve harcamayla yaptığı elektronik hizmetler, İçişleri Bakanlığının desteği ile uygulamaya konularak hizmetlerde hem birlik ve standardizasyon hem de tasarruf sağlanacak. Konu ile ilgili yasal düzenleme TBMM'dedir. Her yıl belediyelerin milyarlarca lira harcayarak yaptıkları elektronik hizmetler, çok daha ucuz şekilde hayata geçirilmiş olacak."

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :
Önceki ve Sonraki Haberler