Yeni şirket kuracaklara kritik uyarı: 1 Ocak'tan itibaren zorunlu olacak

Yeni şirket kuracaklara kritik uyarı: 1 Ocak'tan itibaren zorunlu olacak

Ticaret Bakanlığı, 1 Ocak 2026’dan sonra kurulacak tüm şirketlerde pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerinin Elektronik Ticari Defter Sistemi’nde tutulmasının zorunlu olacağını açıkladı.

Ticaret Bakanlığı, ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına ilişkin önemli bir düzenlemeyi hatırlattı. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ”in 1 Temmuz 2025 itibarıyla yürürlüğe girdiği belirtildi. Aynı tarihte Elektronik Ticari Defter Sistemi (ETDS) kullanıcıların hizmetine açıldı.

1 Ocak 2026 Tarihi Kritik

Tebliğ hükümleri kapsamında; kuruluşu ve esas sözleşme değişikliği Ticaret Bakanlığı iznine tabi olan şirketler için pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerinin elektronik ortamda tutulmasına ilişkin geçiş süresinin 1 Ocak 2026’da sona ereceği hatırlatıldı.

Açıklamada, bu kapsamdaki şirketlerin Türk Ticaret Kanunu’nda yer alan ticari defter tutma yükümlülüklerini yerine getirebilmeleri için belirtilen tarihe kadar ETDS’ye dahil olmalarının önem taşıdığı vurgulandı.

Yeni Kurulan Tüm Şirketler İçin Zorunlu Olacak

Bakanlık açıklamasında, 1 Ocak 2026’dan itibaren ticaret siciline tescil edilecek tüm şirketlerin, pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerini ETDS üzerinden tutmakla yükümlü olacağı ifade edildi.

Şirketlerin ticaret siciline tesciliyle birlikte, herhangi bir ek başvuruya gerek kalmaksızın, ticari defterlerin sistem üzerinden eş zamanlı olarak kullanıma açılacağı bildirildi.

Yönetim Kurulu Karar Defteri İsteğe Bağlı

Düzenlemeye göre, yönetim kurulu karar defterinin elektronik ortamda tutulması ise şirketlerin tercihine bırakıldı.

18 Bini Aşkın Şirket Sisteme Geçti

ETDS’nin devreye alındığı 1 Temmuz 2025 tarihinden bu yana 18 binden fazla şirketin ticari defterlerini elektronik ortamda tutmaya başladığı açıklandı. Sistemle birlikte fiziki defter kullanımından kaynaklanan maliyetler ve güvenlik risklerinin azaltılmasının hedeflendiği belirtildi.

Bakanlık, ETDS’nin kullanıcı görüşleri doğrultusunda sürekli geliştirildiğini ve sistemle ilgili tüm uygulama esasları ile yardımcı dokümanlara etds.ticaret.gov.tr adresinden ulaşılabileceğini duyurdu.

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.