Yanlışlardan vazgeçin!
Türk-İş’e bağlı 12 sendikanın şube başkanları Gazetemizi ziyaret etti. Sendika başkanları adına konuşan Türk-İş Konya Temsilcisi Bekir Avcı, iktidarın ekonomi politikalarını eleştirdi.
Türk-İş’e bağlı 12 sendikanın şube başkanları gazetemize nezaket ziyaret bulundu. Türk-İş Konya Temsilcisi ve Yol-İş Şube Başkanı Bekir Avcı ile birlikte Demiryol-İş Şube Başkanı Necati Kökat, Tes-İş Şube Başkanı Mehmet Solak, Sağlık-İş Şube Başkanı İbrahim Ak, Türk Metal-İş Şube Başkanı Cengiz Ayas, Türk Harb-İş Şube Başkanı Ali Bölek, Koop-İş Şube Başkanı Zekeriya Yapıcı, Selüloz-İş Temsilcisi Halit Şahin, Tarım-İş Şube Başkanı Abdulkadir Tamak, Şeker-İş Şube Başkanı Kamil Somak, Belediye-İş Şube Başkanı Etem Kacaroğlu gazetemizi ziyaret ederek Memleket İmtiyaz Sahibi Adem Alemdar’la bir süre sohbet ettiler. Gazete çalışmaları hakkında Adem Alemdar’dan bilgi alan sendika başkanları adına Türk-İş Temsilcisi Bekir Avcı Memleket’in yayın çizgisi hakkında olumlu değerlendirmelerde bulundu. Memleket’i; tarafsız partiler, sendikalar ve sivil toplum örgütlerine eşit mesafede duran bir yayın çizgisi olmasından dolayı tebrik ederek sözlerine başlayan Avcı, Hükümet’in siyaset ve ekonomi alanındaki uygulamalarını eleştirdi. AK Parti’nin Hükümet programını 3 Kasım 2002 Genel Seçimleri öncesinde iyi okuduklarını ve üyelerine ‘oyunuzu iyi kullanın’ dediklerini hatırlatan Avcı, “Yanlış tarım politikaları ve işsizlik oranının yüzde 19’lara çıkması gidişin doğru olmadığını gösteriyor. 4 kişilik bir ailenin açlık sınırı 600 YTL’yi bulmuştur. Hükümet’in emeğe saygısı kalmamıştır. ‘Mezarda Emeklilik’ yasası ile prim ödeme günü sayısı 5 bin günden 7 bin güne çıkarıldı. Ayrıca hükümete SSK prim tavanını tabanın 5 katına kadar arttırma yetkisi de verildi. Yeni İş Kanunu çalışanı köleleştiriyor. Sosyal güvenliğin tek çatı altında birleştirilmesi de çalışanlar açısından yanlıştır” dedi. Dar gelirli mağdur Avcı, “Ülkemizde sermaye sözcülüğü yapan emek düşmanı bir yapı ile karşı karşıyayız” dedi. Emekçilerin mücadelesine sonuna kadar destek vereceklerini ifade eden Avcı, çalışanların yaşadığı sıkıntılara dikkat çekerek, emeğe yönelik saldırılara karşı gereken önlemlerin alınmasını istedi. İktidara, “Yanlışlardan vazgeçin” çağrısında bulunan Avcı, “Bugünkü iktidar dar gelirli kesimleri mağdur etmekte. Toplumun büyük kısmı yoksullaşmakta. Tek başına iktidar olmak, 70 milyonun hakkını alma yetkisi vermez” diye konuştu. SSK hastanelerinin Sağlık Bakanlığı’na devrinin altyapısı hazırlanmadan yapılan bir uygulama olduğunu belirten Avcı, ilgili çevrelerin görüşü alınmadan yapılan uygulamanın sıkıntı vereceği endişesini taşıdıklarını söyledi. Özelleştirme politikaları yanlış! hükümetin özelleştirme politikasını da eleştirerek, uluslararası sermaye kuruluşlarının talep ve dayatması sonucu Kamu İktisadi Teşekkülleri’nin (KİT) tek tek elden çıkarılmasının yanlışlığına dikkat çeken Avcı, Türkiye'nin yakın tarihte yaşanan ekonomik ve sosyal koşulların benzeri bir durumla çevrelenmeye çalışıldığını ileri sürerek, "Türkiye'nin mevcut sorunlarının çözüme kavuşturulması adı altında ekonomi, uluslararası sermaye kuruluşlarının denetimine bırakılmaktadır. Özelleştirme hız kazandı, işletmeler satılıyor Ereğli, Ilgın ve Bor Şeker fabrikalarının blok halinde satışları gündemde. Bu haksızlıktır. Blok satış olursa Konyalı çiftçinin elinde bir şey bırakılmamış olacak” dedi. Konya Milletvekillerinden özelleştirme uygulamalarında Konya’ya sahip çıkmalarını isteyen Avcı, Şeker fabrikalarının Pankobirlik’e satılması için Milletvekillerinin üzerine düşeni yapması gerektiğini kaydetti. Diğer sendika başkanlarının da Bekir Avcı’nın sözlerini destekleyen açıklamalarından sonra Memleket İmtiyaz Sahibi Adem Alemdar da sendika başkanlarına ziyaretlerinden ötürü teşekkür etti. Memleket’in 17 aylık bir dönemi geride bırakan genç bir gazete olmasına rağmen kamu hizmeti bilinciyle yayıncılık yaptığını belirten Alemdar, gazetenin objektiflik ilkesinden ödün vermediğini bundan sonra da vermeyeceğini kaydetti |