Uludağ Ekonomi Zirvesi
Vakko CEO'su Güner:- Sektörde gençlere yer verilmesi gerektiğine inanıyorum. Rüzgar perakendecilik sektörünün arkasından esiyor ve biz bu rüzgarı almış hızla ilerliyoruz"- TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Kurşun:- "Part-time çalışma sistemi bütün dünyada uygu
BURSA (AA) - Vakko Üst Yöneticisi (CEO) Jaklin Güner, sektörde gençlere yer verilmesi gerektiğine inandığını belirterek, "Rüzgar perakendecilik sektörünün arkasından esiyor ve biz bu rüzgarı almış hızla ilerliyoruz." dedi.
Güner, Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde moderatörlüğünü Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet Tevfik Nane'nin gerçekleştirdiği, "Perakendecilik Sektöründe Yeni Dönem" oturumunda yaptığı konuşmada, perakendeciliğin Türkiye'nin en büyük 4'üncü sektörü olduğunu belirtti.
Sektörün Türkiye'deki büyümeden 2,5 katı daha hızla büyüdüğünü ifade eden Güner, bu olumlu tabloya rağmen tüketicilerin teknolojiyi sektör temsilcilerinden daha hızlı algıladığını ve kullandığını anlattı.
Firma olarak alt yapılarını teknolojik gelişmelere göre güncellediklerini ve mağazalarındaki stokları küçük bir cihazla kısa sürede tespit edebildiklerini bildiren Güner, şöyle konuştu:
"Perakendecilik sektörü tüketiciler kadar hızlı dijitalleşmiyor. Vakko, 75 yıldır sektörde öncülük yapmıştır ama buna rağmen, müşterilerimize dijital imkanlarla dokunmak için çok ciddi çalışma başlattık. 'Kasasız mağaza' çalışmamız sürüyor. 'Giyilebilir teknoloji' ile ilgili araştırmalar yapıyoru. Sektörde gençlere yer verilmesi gerektiğine inanıyorum. Rüzgar perakendecilik sektörünün arkasından esiyor ve biz bu rüzgarı almış hızla ilerliyoruz. Önümüzdeki büyümenin yüzde 12'lerde devam edeceği konuşuluyor ama bu bizi rahatlatmamalı. Bütün bu değişim, dönüşüm ve teknolojileri iş modelimizin içine yerleştirmek zorundayız."
- Part-time çalışma sistemi
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Kurşun da modern perakendecilik sektöründe 800 bine yakın kişinin istihdam edildiğini, bunun yüzde 30'unun kadınlardan oluştuğunu aktardı.
Sektörün bundan sonraki süreçte daha da büyüyeceğini ifade eden Kurşun, bunun için desteğe ihtiyaçlarının bulunduğunu kaydetti.
Kurşun, sektörün ev kadını ve öğrencilerin istihdamı için uygun olduğuna dikkati çekerek, "Part-time çalışma sistemi bütün dünyada uygulanıyor ama Türkiye'de bir türlü uygulanamıyor." ifadesini kullandı.
- "Tüketici patrondur"
P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türkiye'de şehirleşmenin yüzde 70'lere ulaştığını, bu durumun da perakendecilik sektörünü köklü bir değişikliğe yönelttiğini anlattı.
Tüketicilerin yüzde 50'sinin alacağı ürünleri önce dijital ortamda araştırdığını, alışverişini daha sonra yaptığını hatta bir bölümünün satın alma için de dijital ortamı kullandığı belirten Turnaoğlu, "Firma olarak 'Tüketici patrondur' diyoruz ve o nedenle tüketiciyi çok iyi anlamaya çalışıyoruz." dedi.
- Migros Genel Müdürü Özgür Tort
Perakende sektörünün büyüme anlamında sorununun bulunmadığını vurgulayan Migros Genel Müdürü Özgür Tort, gelecekte operasyonel verimliliği sağlayan firmaların ayakta kalacağını bildirdi.
Tort, perakende sektöründeki aktörlerin en önemli sıkıntısının verimlilik olduğunu ifade ederek, "Taze ürünleri, örneğin domatesi ele alalım. Tarlada 100 kilo domates toplanıyorsa, biz bunun ancak 50 kilosunu satabiliyoruz. Tarladan toplanma sırasında, depolarda, nakliyede ve mağazalarda ciddi bir verim kaybı var." diye konuştu.
- "Hayatım boyunca hep Türkiye'ye inandım"
Mudo Onursal Başkanı Mustafa Taviloğlu da konuşmasına ocak ayında vefat eden Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'u anarak başladı.
Taviloğlu, şunları kaydetti:
"Hayatım boyunca hep Türkiye'ye inandım. Bugün bir kere daha, yanlış yapmadığımı görüyorum. Ne olursa olsun Türkiye'de potansiyel var. Türkiye konumu, nüfusu itibarıyla fevkalade fırsatları barındıran bir ülke. Firma olarak her şeyi yıkıyor, yeni baştan yapıyoruz. Verimli olmayan hiçbir şeyi yapmayacağımıza ant içtik."
- "Üretimde başarı, maliyeti düşürmektir"
Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo ise üretimden perakendeciliğe geçilmesiyle hayatında çok ciddi değişiklikler oluştuğunu belirterek, "Üreticiyken yaz kış cumartesi pazar günleri yelken sporuyla uğraşıyordum. Ancak perakende işine girince buna pek zaman ayıramadım."dedi.
Kariyo, "Üretimde başarı, maliyetli düşürmektir. Perakendenin kritik faktörü ise ihtiyaçları karşılamak ve uzun vadede sadakat oluşturabilmektir. Bu kadar basit. Ben anladım ki üretim ve perakendecilik arasında hiç uyum yoktur. İkisinin de farklı DNS'sı var. Hem üretim hem perakendecilik, ikisi bir arada yürümüyor." değerlendirmesinde bulundu.
AA
Kaynak: