Türkiye’nin yerli Akü’sü  Büyükgül Otomotiv’de

Türkiye’nin yerli Akü’sü Büyükgül Otomotiv’de

Yerli akü üretiminde başta gelen öncü firmalardan olan ANT, Bülbül ve Povver aküleri Bayiliği olan Büyükgül Otomotiv, hizmetlerini her geçen gün artırmaya devam ediyor.

Ali Güleç ve Hasan Büyükçiftçi tarafından kurulan Büyükgül Otomotiv, bünyesinde bulundurduğu ANT, Bülbül, ve Povver akülerinin bölge bayiliğini ve hizmetini yapıyor. Yerli akü kullanılmasının önemine değinen Ali Güleç ve Hasan Büyükçiftçi, kalite ve güven konusunda ilk tercihin yerli marka olması gerektiğinin altını çizdiler.

buyukgul-otomotiv--(5).jpg

AKÜ İLE GEÇEN 15 YIL

Kurulduğu günden bu yana oto sanayi sitesinde  hizmet vermeye başlayan Büyükgül Otomotiv kurucularından Ali Güleç ve Hasan Büyükçiftçi firmanın kuruluş hikayesini anlattı. Daha önce iki arkadaş olarak 15 yıl boyunca farklı akü şirketinde pazarlama ve servis uzmanı olarak çalıştıklarını söyleyen ortaklar kendi işlerini kurmaya karar verdiklerini dile getirdiler. ANT, Bülbül aküleri İç Anadolu Bölge Ana Bayiliğini alarak işe başladıklarını söyleyen genç girişimciler, “İç Anadolu Bölge Ana bayisi olarak Konya çevresindeki 12 ile hizmet veriyoruz. Bayiliğini yaptığımız akü markaları ANT, Bülbül  ve Povver markalarının hizmetini yapıyoruz” dediler.

buyukgul-otomotiv--(39).jpg

AKÜ DE YERLİ MARKA KULLANIN

Akü kullanımı konusunda yerli markaların tercih edilmesi gerektiğine vurgu yapan Ali Güleç, Bülbül Akü ve bünyesinde kurulan ANT ile Bülbül marka aküleri tanıttı.  Bülbül Akü’nün 1974 yılından günümüze kadar akümülatör sanayine hizmet etmeye devam ettirdiğini söyleyen Güleç, “Bülbül Akü, Türkiye'nin en gelişmiş ve büyük akümülatör fabrikalarından biridir. Yılda 2 milyon akümülatör üretim kapasitesine sahip olan Bülbül Akü, programlı yatırımlarıyla her geçen yıl için ilerlemesini sürdürüyor. Bülbül Akü Malzemeleri San.Tic. ve Ltd. Şti. bünyesinde tescilli iki marka bulunmaktadır. Bunlar Bülbül ve ANT'tır. Her türlü araç ve motor aküsü ürünlerimiz arasındadır. Diğer yandan fabrika bünyesinde Kurşun İzabe Tesisi de bulunuyor. Türkiye bayilerinin yanı sıra 10 ülkeye ihracat yapan, modern, gelişen teknolojisiyle yurtiçi ve yurtdışına yatırım planlayan bir firmadır” dedi.

ali-gulec.jpg

BİNBİR ÇEŞİTLE TAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

Bayiliğini yaptığı ANT, Bülbül ve Povver akülerinin kalite oranları hakkında bilgi veren Ali Güleç, “Antimonlu külçe kurşun, arsenikli külçe kurşun, saf külçe kurşun ve ayrıca müşteri isteği doğrultusunda her türlü kurşun üretiliyor. Müşteri odaklı çalışmamızın yanında starter akümülatörler, ağır hizmet akümülatörleri, motorsiklet akümülatörleri hizmeti veriyoruz. Akü çeşitlerimiz sadece bunlarla sınırlı kalmayıp, Avrupa model akülerinden; otomobil, minibüs, midibüs, panelvan, kamyonet gibi araçlar için tasarlanmış çeşitlerimiz var. Ağır hizmet akü çeşitlerinde ise kamyon, yamyonet, TIR, otobüs, iş makinelerinde kullanılan aküler de bulunuyor. Akülerin tamamında Ca-Ca denilen Kalsiyum Kalsiyum teknolojisiyle üretilmiştir. Aküler bakımsızdır ve ihtiyaç halinde çok basit bakımlar ile elektrolit eklenmeli ki yüksek şarjdan dolayı elektrolit seviyesi azalabilir, kutup başlarının oksitlenmeden arındırılması gibi daha uzun ömürlü olmaları sağlanabilmektedir” şeklinde konuştu.

buyukgul-otomotiv--(22).jpg

AKÜDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR 

Akü kullanıcılarına tavsiyelerde bulunan Ali Güleç, aracın kapasitesine göre akülerin amper gücünün dengeli olması gerektiğini söyledi. Akülerde kış ayları öncesinde marş ve  şarj dinamoların bakımlarının yapılması gerektiği dile getiren Güleç, “Kuru şarjlı aküler serin ( ortalama 25C )rutubetsiz bir ortamda 1 yıl süreyle stoklanabilir. Hücrelere sadece saf su ilave edilerek seviye tamamlanmalıdır. Araca akü ve şarj kapasitesinden çok fazla ilave yüksek amperajlı alıcı cihaz bağlanırsa ona göre akü kapasitesini de yükselmeli. Kış mevsiminde akü düşük şarjda bekletilmemeli. 24 Voltluk araçlarda, 12V ile çalışan cihazlar bağlandığında tek aküden, diğerine göre çok fazla akım çekilmesine neden olur. Bu durumda aküler birbirine göre değişik oranda yıpranır. Zamanla "-" eksi kutuba bağlı aküde sülfat setleşmesi olur. Diğerinde aşırı şarj durumu meydana gelir. Bunu önlemek için 24 Voltu 12 Volta düşüren konvertör kullanımı gerekir. Konvertörle çekilen akım her iki aküden eşit miktarda olacağından Konvertörsüz kullanımdan oluşan arızalar önlenir”  tavsiyelerinde bulundu. Servet R. Çolak - Memleket