Türkiye Otomotiv Pazarında İlk 10 Marka Belli Oldu

Türkiye Otomotiv Pazarında İlk 10 Marka Belli Oldu

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin verilerine göre, Temmuz ayında Türkiye otomotiv pazarının lideri 10 bin 76 satışla Renault oldu. İlk 10 marka arasında Tesla ve BYD dikkat çekti.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin (ODMD) Temmuz ayı verileri, Türkiye otomotiv pazarındaki güncel tabloyu ortaya koydu. 2025 yılı Ocak-Temmuz döneminde otomobil ve hafif ticari araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,5 artarak 715 bin 695 adede ulaştı.

Bu dönemde otomobil satışları yüzde 6,68 artışla 572 bin 198 adet, hafif ticari araç satışları ise yüzde 5,77 artışla 143 bin 497 adet olarak gerçekleşti.

Yılın ilk 7 ayında en çok satan otomobil markası 64 bin 578 adetle Renault olurken, onu 42 bin 155 adetle Toyota ve 42 bin 43 adetle Volkswagen takip etti. 40 bin 473 adetlik satışla Fiat dördüncü, 35 bin 658 adetle Hyundai beşinci sırada yer aldı. Bu dönemde en dikkat çekici büyümeyi 29 bin 284 adetle BYD gösterdi.

2025 Ocak-Temmuz döneminde en çok satan ilk 10 marka şöyle sıralandı:

  • Renault: 64.578 adet

  • Toyota: 42.155 adet

  • Volkswagen: 42.043 adet

  • Fiat: 40.473 adet

  • Hyundai: 35.658 adet

  • Peugeot: 34.066 adet

  • BYD: 29.284 adet

  • Opel: 24.797 adet

  • Skoda: 23.359 adet

  • Citroen: 22.533 adet

Temmuz ayında da liderliği elden bırakmayan Renault, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre satışlarını yüzde 57,39 artırarak 10 bin 76 adetlik satışla zirvede yer aldı. Fiat 6 bin 869 adetle ikinci, Volkswagen 5 bin 709 adetle üçüncü, Toyota ise 5 bin 660 adetle dördüncü sıraya yerleşti.

Temmuz ayında en çok satan ilk 10 marka ise şöyle oldu:

  • Renault: 10.076 adet

  • Fiat: 6.869 adet

  • Volkswagen: 5.709 adet

  • Toyota: 5.660 adet

  • Hyundai: 5.215 adet

  • Tesla: 4.706 adet

  • Opel: 4.268 adet

  • Peugeot: 4.211 adet

  • Citroen: 3.932 adet

  • BYD: 3.783 adet

Özellikle Tesla ve BYD gibi elektrikli araç markalarının Temmuz ayı sıralamasında üst sıralara çıkması, Türkiye pazarındaki değişen tüketici eğilimlerine işaret etti.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.