Türk dizi ve animasyonlarına yurt dışından talep artıyor

Türk dizi ve animasyonlarına yurt dışından talep artıyor

İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Soylu:- "Şu anda Türkiye’de dizi film sektörümüz ABD’den sonra dünyaya en fazla içerik ve yapım sunan bir sektör haline geldi"- "Türkiye’nin dünyaya anlatabileceği çok güzel hikayeleri, içerikleri var ve bu hika

CANNES (AA) - YUSUF ÖZCAN - Türk yapımcıların ürettiği dizilere, program formatlarına ve animasyonlara yönelik yurt dışından talep her geçen gün artıyor.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Soylu ve ATV İçerik Satış Yönetmeni Emre Görentaş, Fransa'nın Cannes kentinde bu yıl 33'üncüsü düzenlenen İletişim Programları Uluslararası Pazarı Fuarı (MIPCOM) kapsamında sektördeki gelişmeleri AA muhabirine değerlendirdi.

Türk dizi sektörünün son yıllarda oldukça hızlı bir yükseliş trendi sergilediğine dikkati çeken Soylu, İTO olarak bu trendi desteklemek için bir gayret içerisinde olduklarını söyledi.

Soylu, "Şu anda Türkiye’de dizi film sektörümüz ABD’den sonra dünyaya en fazla içerik ve yapım sunan bir sektör haline geldi.” dedi.

MIPCOM’da İTO’nun iki stant açtığını, birinde Türk firmalarının ürünlerini yabancılara pazarlama ve satma imkanı bulduklarını ifade eden Soylu, aynı zamanda Başkan Yardımcılığını yaptığı Film Sektörü Koordinasyon Kurulu’nun Türkiye’de dizi sektörünü ileriye taşımak için faaliyetler yürüttüğünü kaydetti.

Kurulla başarılı çalışmalara imza attılarını vurgulayan Soylu, “Türkiye’nin dünyaya anlatabileceği çok güzel hikayeleri, içerikleri var ve bu hikayeler ilgi çekiyor." diye konuştu.

Soylu, MIPCOM’dan sonra İTO’nun Kültür Bakanlığı iş birliğiyle 28 Kasım’da düzenleyeceği Asya Televizyon Forumuna katılacakları bilgisini paylaştı.

Dizi ve film sektörünün yanında diğer sektörleri de pazara katmak için çalıştıklarını ifade eden Soylu, Kültür Bakanlığının desteğiyle Türkiye’deki dizi ve film sektörünün uluslararası platformlarda tanıtılması için birkaç gün sürecek etkinlikler düzenleneceğini, bu etkinliklerin Balkanlar, Körfez bölgesi, Güney Amerika ve Uzak Doğu bölgelerinde gerçekleşeceğini belirtti.

Soylu, İTO olarak 2010-2015 yılları arasında Türkiye’deki filmlerin durumunu ele alan bir rapor hazırladıklarını, bu raporu da MIPCOM’dan sonra kamuoyuna açıklayacaklarını kaydetti.

Güney Amerika’da Türk dizilerine ilginin yeni olmadığına işaret eden Soylu, Güney Amerika’da Türk rüzgarının estiğini, bu bölgedeki yatırımcıların Türk dizilerine yoğun ilgi gösterdiğini ve Türk yatırımcılarla iş birliği yapmak istediklerini belirtti.

Soylu, dizi ve film sektörünün büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, "Şu anda 300 milyon dolara yakın yurt dışına sattığımız film potansiyelimiz var. Her yıl yüzde 20 katlanarak büyüyeceğini ve 2023'te 1 milyar doları aşan bir ciro yakalayacağımızı düşünüyorum. Bu tahminleri küçük çıkartabilecek gelişmeler yaşanabilir. Cannes sokaklarında dolaştığınız takdirde Türk dizi film sektörünün bu pazarlarda artık büyük bir özgüven taşıdığını gözlemleyebilirsiniz. Pek çok tanıtım afişinde değerli reklam alanlarında Türk yapımcıların kendi prodüksiyonlarını tanıttıklarını görüyoruz. Adeta pazarın yüzde 40’ı belki yüzde 50’si Türk yapımcıların ürünleri ile dolu. Bu çok önemli bir gösterge." değerlendirmesinde bulundu.

- "2023’te 2 milyar dolar satış olacak"

Türk dizi ve film sektörünün geleceğini son derece parlak gördüğünün altını çizen Soylu, “2023’te 2 milyar dolar rakamını görürsek bu bir mucize olmayacak.” şeklinde konuştu.

Türk dizilerinin çok farklı coğrafyalarda çok farklı insanları yakalayabildiğini vurgulayan Soylu şunları kaydetti: "Türk film sektörü şu anda format ve animasyon alanlarına kayıyor. Film ve dizilerin yanı sıra format programcılığı ve animasyonlarında kayda değer gelişmeler yaşanıyor. Animasyon sektöründe TRT çocuk kanalının yerli yapımcılara sunduğu imkanlar talepleri tetikledi ve çok sayıda yeni animasyon yapımcısı ve firması doğdu."

İTO olarak ağırlık verdiği konularından biri de Türk yapımcılarla yabancılarla ortak prodüksiyon geliştirmek ve yabancı yapımcılara Türkiye’ye çekmek olduğunu kaydeden Soylu, Doğu Avrupa ülkelerinin yabancı yapımcılarla çalıştığını, Türkiye’nin de bunu başarabileceğini söyledi.

Soylu bazı düzenlemelerle, bu alanda Türkiye’nin Avrupa’yı geçebileceğini belirterek, Türkiye’nin çok gelişmiş prodüksiyonlara ve sosyal-kültürel zenginliklere sahip olduğunu dile getirdi.

- "Türk dizilerine ilgi her geçen gün gittikçe artıyor"

Görentaş ise, ATV için MIPCOM’un en önemli fuar olduğunu belirterek, “60’tan fazla ülkeye içeriğimizi satıyoruz. Türk dizilerine ilgi her geçen gün gittikçe artıyor, büyüyor. Her geçen gün yeni pazarlar açılıyor.” ifadelerini kullandı.

ATV için önemli bir pazar alanı Latin Amerika'nın olduğunu anlatan Görentaş, yıllar önce Türkiye Latin Amerika’dan dizi satın alırken, şimdi Türkiye'nin o bölgeye dizi sattığına dikkati çekti.

Balkanlar ve Ortadoğu’da Türk dizilerine ilgi devam ettiğini söyleyen Görentaş, Latin Amerika’da Türk dizilerinin sevilmesinin sebebinin iki ülke kültürlerinin birbirlerine benzemesi olduğunu kaydetti.

Fuara, 4 bin 700'ü aşkın firmayla 15 bin sektör temsilcisinin katılması bekleniyor.

Başrolünde Kenan İmirzalıoğlu'nun yer alacağı "Fatih", izleyici tarafından büyük beğeniyle takip edilen "Diriliş Ertuğrul", "Payitaht: Abdülhamid" ve "Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz" gibi yapımlar da fuar boyunca sektör temsilcileriyle buluşacak.

MIPCOM'un kapıları, 19 Ekim'e kadar ziyaretçilere açık kalacak.







AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :