TAMPF-Nielsen Perakende Ciro Endeksi 2019 yılı sonuçları açıklandı

TAMPF-Nielsen Perakende Ciro Endeksi 2019 yılı sonuçları açıklandı

TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu:- "2019 yılının geneline baktığımızda, özellikle üçüncü çeyrekle başlayan toparlanmanın yıllık yüzde 5 reel büyümenin yakalanmasında etkili olduğunu görüyoruz"

İSTANBUL (AA) - Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ile Nielsen tarafından hazırlanan "TAMPF-Nielsen Perakende Endeksi" Aralık 2019 verilerine göre, sektörün enflasyondan arındırılmış toplam cirosu geçen yıla kıyasla yüzde 5 arttı.

TAMPF-Nielsen Perakende Endeksi 2019 yılı verileri açıklandı. Verilere göre, sektörün enflasyondan arındırılmış toplam cirosu geçen yıla kıyasla yüzde 5 yükseldi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, "2019 yılının geneline baktığımızda, özellikle üçüncü çeyrekle başlayan toparlanmanın yıllık yüzde 5 reel büyümenin yakalanmasında etkili olduğunu görüyoruz. Rakamları metrekare, çalışan sayısı gibi kriterlerle değerlendirdiğimizde, perakende sektöründe büyümede gıdanın yine başı çektiğini görüyoruz. Gıda yüzde 6 büyürken, gıda dışı büyüme yüzde 4 oldu. Bu büyümede yapılan yatırımlarla yüzde 7 metrekare artışı sağlanmasının da önemli etkisi var." ifadelerini kullandı.

Bir önceki yıla göre çalışan sayısında gıdada yüzde 6’lık artış yaşanırken, gıda dışında çalışan sayısının sabit kaldığını dile getiren Özpamukçu, "Toplam perakendedeki çalışan sayısı değişimi ise yüzde 5 olarak gerçekleşti. İşsizliğin çok önemli gündem olduğu 2019 yılında, modern perakendede istihdam artışının devam etmesinin son derece olumlu bir gelişme olduğunu düşünüyorum." değerlendirmesinde bulundu.


- "Kasım ayı nispeten belirleyici bir ay oldu"


Özpamukçu, şunları kaydetti:

"Özellikle bu sene dış pazardan farklı olarak Türkiye’de 2019 Kasım ayı özelinde '11.11' ve 'Black Friday' gibi indirim günlerinin etkisi tüm kasım ayına yayılarak, hem online hem de klasik mağazacılıkta bir ivme yakalanmasına neden oldu. Bu yüzden kasım ayı nispeten belirleyici bir ay oldu ve yılı da aşağı yukarı kasım yüzdeleri ile kapadık. Hane halkı verileri ile birlikte bakıldığında ağırlıklı olarak gıda ekseninde tutunan bir talep söz konusu idi. Yılın genelinde tüketim derinliğinin azaldığını gördük."

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :