SSK'lı ilaç sıkıntısı yaşayacak mı?
Türk Eczacıları Birliği ile SSK arasında yapılan sözleşme, bugün yenilenmediği taktirde SSK'lı hastaların, eczanelerden ilaç alma konusunda sıkıntı yaşayabileceği bildirildi
Konya Eczacı Odası Başkanı Harun Kızılay, SSK'lı hastaların yarından itibaren ilaç almada zorluklar çekebileceği uyarısında bulundu. Oda binasında düzenlediği basın toplantısında, eczacıların genel durumunu değerlendiren Kızılay "2005 yılı sağlık ve sosyal güvenlik uygulamaları bakımından önemli adımların atıldığı bir yıl oldu" dedi. Kızılay, süresi bugün dolacak olan Türk Eczacıları Birliği ile SSK arasında yapılan sözleşmeye dikkat çekerek "14 Şubat 2006 tarihinde (bugün) Türk Eczacıları Birliği ile SSK arasında yapılan protokolün geçerlilik süresi dolmaktadır. Bu da, 40 milyon civarında SSK'lının bugünden itibaren eczanelerden ilaç alırken sıkıntılar yaşacağı anlamına gelmektedir" diye konuştu. Bürokrasinin karşılarına her gün yeni bir engel çıkartmasından dert yanan Kızılay, şunları kaydetti: "Benim şahsi tahminin, yaşanan gelişmelerden sayın Başbakan ve diğer ilgili bakanlarımızın haberleri yoktur. Aksi halde bu sorun şimdiye kadar çoktan çözülürdü. Devletin ilaç alım koşulları 2005 yılında 10 kez revize edilmiştir. Bunların yükünü ise ülkenin en ücra köşesi dâhil olmak üzere, her yerde kesintisiz ve büyük bir özveri içerisinde hizmet sunan eczacılar çekmektedir." |